Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nalimea
Sofie skrev:
ganesha skrev:Har inte virkat på ett tag, tänkte virka en mössa som funkar för supernyfödd på BB...hur gör man en sån? :hmm:
Jag tänker att det är bra om den är rätt elastisk?
Isf vill jag igen tipsa om den virkade resåren :D
Jag ska lägga upp en bild på min virkade mössa m kant i den resåren. Men jag har sett fina mössor helt i sån ribb också.

Gör gärna!
Mamma sa att hon hade lite mönster kvar, ska se om hon kan rota fram dem. Är på hemmahemmabesök as we speak, så det borde vara en smal sak att ögna igenom för att se om något är något att ha.
Användarens profilbild
Av dolvis
På bloggen husmorsskolan finns ett virkmönster på babyhätta, men jag vet inte omdet funkar för nyfödd.
Användarens profilbild
Av exiteme
corona skrev:Bild

Dessa skall idag få flytta till Katter i Borås, som tar hand om hittekatter :heart:
De skall fira Kattens Dag i helgen och lotta ut dessa i sitt lotteri.

Det är sjuukt jobbigt att ge bort ngt som man har gjort, särskilt som man har dåligt skapa-självförtoende...
Åh, vad fina!
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Sjalette skrev::help: :siishah:

"Gör en dubbelstolpe i 4:e m. Virka 4 lm, hoppa över 3 m och gör en dubbelstolpe. Upprepa det sista hela varvet ut"

Jag gör en dubbelstolpe i 4:e maskan, sen 4 luftmaskor. Sen kommer kruxet. Ska jag hoppa över 3 maskor från därifrån jag är, alltså "3 luftmaskor ner" eller ska det vara ifrån där de 4 luftmaskorna kommer ifrån, där jag virkade de tre maskorna innan dubbelstolpen. Uh. Lät konstigt men.. jag vet inte hur jag ska förklara det. :?
Du ska hoppa över de 3 nästa maskorna efter dubbelstolpen.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Sjalette skrev:
Maddemoa skrev:
Sjalette skrev::help: :siishah:

"Gör en dubbelstolpe i 4:e m. Virka 4 lm, hoppa över 3 m och gör en dubbelstolpe. Upprepa det sista hela varvet ut"

Jag gör en dubbelstolpe i 4:e maskan, sen 4 luftmaskor. Sen kommer kruxet. Ska jag hoppa över 3 maskor från därifrån jag är, alltså "3 luftmaskor ner" eller ska det vara ifrån där de 4 luftmaskorna kommer ifrån, där jag virkade de tre maskorna innan dubbelstolpen. Uh. Lät konstigt men.. jag vet inte hur jag ska förklara det. :?
Du ska hoppa över de 3 nästa maskorna efter dubbelstolpen.
"I" de 4 luftmaskorna eller exkluderas dessa?

Edit; det ser bäst ut när dom exkluderas så jag antar att de är så det ska vara :hmm:
Inte i de 4 utan i maskorna från föregående varv som du har framför dubbelstolpen.
Av Sofie
Måste bara få visa upp Fs julklapp in the making, en välkänd kisse som jag gör på frihand :shock: jag är lite förvånad över mig själv och äckligt nöjd än så länge :mrgreen:
Kissen ska få kropp och lemmar och en cerise hängselklänning m sidenband. Och rosetten på huvudet såklart.
Virkat i baby merino, dubbelt garn och broderade ögon, nos och morrhår.

Hoppas jag hinner färdigt!!
Bild
Användarens profilbild
Av Totte
hörnsten skrev:
Maddemoa skrev:
pif paf puf skrev:Sofie: :rock:
:iagree: :love:
:app:
hail to the queen :vågen:
Användarens profilbild
Av CAKirre
Totte skrev:
hörnsten skrev:
Maddemoa skrev:
pif paf puf skrev:Sofie: :rock:
:iagree: :love:
:app:
hail to the queen :vågen:
:iagree: Jag skulle också vara äckligt nöjd om jag vore du! :vågen:
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?