Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har fått en ny symaskin i födelsedagspresent :vågen:
Nu är bara frågan - Pfaff eller Janome??? Jag har haft en Pfaff som jag varit jättenöjd med. Sedan den börjat krångla har jag lånat min systers Janome när jag behövt och jag gillar verkligen att sy på den.
Är det någon som vet vilken som håller bäst i längden, hur är de kvalitetsmässigt?
Select 3.0 (heter den så?) och Easy Jeans är det jag funderar på.
Användarens profilbild
Av erisara
Humleblomstern skrev:lime funkar också!
Oh, lime att jag inte tänkte på det. Det kan ju bli snyggt.
En följdfråga är då var man hittar matchande mudd och joggingtyg i lime? Är det samma färg på båda hos stoff och stil eller finns det fler tips om inköpsställen?
Användarens profilbild
Av mimpen
kvarnvik skrev:Jag har sytt lite crazy quilt idag :D Det är ju lappteknik på schemat i min slöjdkurs, så jag var tvungen :lol: Vanlig lappteknik passar mig inte så bra, alldeles för mycket precisionsarbete, men det här var riktigt kul.
Jag tog en bit vlieseline och la ut lappar på tills det täckte och strök fast. Sen kviltade jag runt kanterna på varje bit med lite olika sömmar. Blev ett pennfodral till sist :mrgreen:
Bild
Me like! :love: Coolt pennfodral!
Av letw83
erisara skrev:Eftersom jag börjar känna mig sysugen igen efter att mest ha skickat ett tag så smyger jag in i tråden med en fråga. Jag tänkte sy en tunika till T i JNYdesigns fordonstyg med lila fordon på ljuslila botten. Men nu funderar jag på vad jag ska ha för färg på kantbanden och de tänkta tillhörande byxorna. Några förslag, eller är det lila eller svart som gäller (fast det känns lite trist)?
Turkos tycker jag oxå är snyggt till lila :tumup:
Av letw83
Idag ska det sys trosor. Insåg att mina hemsydda supersköna trosor förmodligen kommer skava på snittet sen, och att köpa mammatrosor gör jag inte, dom som såg vettiga ut kostade 159 kr paret :shock: :siishah:

Så igår konstruerade jag ett mammatrosemönster och klippte ut 8 par....dock måste dom ju sys ihop oxå :roll:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Vinterhumlan skrev:Mina lappar från minanamnband kom igår :vågen:
De var jättefina och kom en vecka före utsatt leveransdatum så jag är väldigt nöjd :hoppa:
Åh va bra! det var ju nån diskussion härromveckan om att många varit missnöjda det senaste - skönt att höra att det verkar blivit bättre igen!
Användarens profilbild
Av Panakeia
Hej!

jag har en fråga om materialinformation.

Jag vet att det är väldigt svårt att få tag på bra, relevant och korrekt information om olika textilmaterial och så vidare.
Jag håller just nu på att göra en sådan samanställning ,-)

Informationen kommer ligga på min hemsida. Är det någon som har bra texter liggande som de kan tänka sig dela med sig av, bra länkar till information som jag kan använda i mina sammanställningar, eller vill vara med och skriva, rätta kontrollera så skulle jag bli hjärtligt tacksam för hjälpen.

Är även intresserad av vad ni skulle vilja att en sådan informationssida innehöll.

Någon form av ersättning för bra och relevant hjälp kan jag erbjuda - men inga stora grejer. Länka till det jag skrivit kan jag tyvärr inte göra då det räknas som reklam - utan är du intresserad får du maila mig - helst via mail info@syttochgjort.se eller kontakt via pm - men det är jag dålig på att hålla ordning på om jag ska vara ärlig... :oops:

Kram!
/Sandra
Användarens profilbild
Av mimpen
letw83 skrev:Idag ska det sys trosor. Insåg att mina hemsydda supersköna trosor förmodligen kommer skava på snittet sen, och att köpa mammatrosor gör jag inte, dom som såg vettiga ut kostade 159 kr paret :shock: :siishah:

Så igår konstruerade jag ett mammatrosemönster och klippte ut 8 par....dock måste dom ju sys ihop oxå :roll:
Ligger bäbis kvar åt fel håll så det blir planerat snitt?

Sy trosor är det ju en trevlig syssla. Snabbt och lätt :)
Av letw83
mimpen skrev:
letw83 skrev:Idag ska det sys trosor. Insåg att mina hemsydda supersköna trosor förmodligen kommer skava på snittet sen, och att köpa mammatrosor gör jag inte, dom som såg vettiga ut kostade 159 kr paret :shock: :siishah:

Japp, fixerad med rumpan neråt.... :roll: Planerat snitt på bf, om det inte startar av sig själv innan.

Jovars, om man får sy nåt par åt gången. Inte när man måste sy 8 par på en gång, och dessutom i olika färger så man får byta tråd i OL, CL och vanliga maskinen femtielva gånger :roll:
Användarens profilbild
Av mimpen
letw83 skrev:
mimpen skrev:

Japp, fixerad med rumpan neråt.... :roll: Planerat snitt på bf, om det inte startar av sig själv innan.

Jovars, om man får sy nåt par åt gången. Inte när man måste sy 8 par på en gång, och dessutom i olika färger så man får byta tråd i OL, CL och vanliga maskinen femtielva gånger :roll:
Vilken opraktiskt bäbis... :fnissa:

Jag har bara vit tråd till min OL. Praktiskt :lol:
Av letw83
mimpen skrev:
letw83 skrev:
mimpen skrev:

Vilken opraktiskt bäbis... :fnissa:

Jag har bara vit tråd till min OL. Praktiskt :lol:
Ja, olydig redan i magen, undrar vart det ska sluta :roll:

Jo, jag skulle nog ha kört den enkla vägen och kört en trådfärg, men varför göra det lätt för sig när man kan göra det svårt 8)
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?