Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev:Jag har börjat lite försiktigt på min sylvi nu. 8 cm på en ärm. 8)
Vilken färg och vilket garn??? Du sa ju att du skulle vänta lite! Jag trodde att jag skulle hinna först, men tydligen inte!
:rodna: Jag kunde inte låta bli. Det kliar i mina fingrar. Jag köpte brunt (men undrar lite om inte det blir för mörkt för att flätan ska synas ordentligt :roll: ) och garnet heter natur uld. Lika tjockt som lilla lovikka men mycket mjukare, jag tyckte lovikkan var för sträv. Jag har fått till masktätheten bra också. Tänkte hinna med att börja på bakstycket tills vi ses i bilen på väg upp till stockholm så kanske jag kan få hjälp av er andra om jag fastnar :app:

Och du kan fortfarande hinna bli först. :wink:
Åh! Vad inspirerad jag blir! Jag kanske skulle göra en grön, ändå... När jag nu blir klar med filten... Haha!

Hur mycket garn går det åt och vad kostade garnet du köpte?

/MuuM
Användarens profilbild
Av melon
Muuminmamman skrev:
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev:Jag har börjat lite försiktigt på min sylvi nu. 8 cm på en ärm. 8)
Vilken färg och vilket garn??? Du sa ju att du skulle vänta lite! Jag trodde att jag skulle hinna först, men tydligen inte!
:rodna: Jag kunde inte låta bli. Det kliar i mina fingrar. Jag köpte brunt (men undrar lite om inte det blir för mörkt för att flätan ska synas ordentligt :roll: ) och garnet heter natur uld. Lika tjockt som lilla lovikka men mycket mjukare, jag tyckte lovikkan var för sträv. Jag har fått till masktätheten bra också. Tänkte hinna med att börja på bakstycket tills vi ses i bilen på väg upp till stockholm så kanske jag kan få hjälp av er andra om jag fastnar :app:

Och du kan fortfarande hinna bli först. :wink:
Åh! Vad inspirerad jag blir! Jag kanske skulle göra en grön, ändå... När jag nu blir klar med filten... Haha!

Hur mycket garn går det åt och vad kostade garnet du köpte?

/MuuM
Jag köpte bara ett nystan (100gr) för att sticka provlapp med och den räckte till nästan hela ärmen. Jag ska in till stan idag och köpa mer garn. Vet inte alls hur mycket som går åt, jag tänkte få hjälp med att beräkna åtgåmgen av tjejen i affären. Där kostade det förresten 56:-/100 gr. Återkommer senare med beräknad garnåtgång dårå. :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
Fint!!!

Jag köpte denna. Blir den för mörkt tror du?
Bild

Stickor nr 9, går rätt fort :mrgreen:
Nä, blir nog supersnyggt! Och stickor nr 9... Wow! Blir mer och mer sugen. Ska nog göra som du och köpa ett nystan och prova. När filten är klar! Och tröjan. Och den där andra tröjan. Och gravidkoftan... Haha!

/MuuM
Användarens profilbild
Av melon
Muuminmamman skrev:Nä, blir nog supersnyggt! Och stickor nr 9... Wow! Blir mer och mer sugen. Ska nog göra som du och köpa ett nystan och prova. När filten är klar! Och tröjan. Och den där andra tröjan. Och gravidkoftan... Haha!

/MuuM
:puh: Jag hoppas det funkar för jag gillar brunt.

Haha, har du också 100 projekt före... Det hade jag med men nu fick lusten gå före måstena. :vågen:

PMa din mejladress så kan jag mejla PDF-filen med mönstret till dig.
erisara skrev:
dianaj skrev:
erisara skrev:
leonie skrev:
erisara skrev: Men nu är frågan, vad ska jag göra med 90g entrådigt, grått ullgarn? NÅgra tips på vad man kan göra med alla sina restgarner?
Färga med kool-aid och sticka en mosstickad sjal? Jag har en sjal i entrådigt ullgarn och den är både lätt och varm.
Kool-aidfärgning låter skoj. Var köper man koolaid? :hmm:
det fungerar lika bra med påskägg färg............
stoppa ner garnet i en skål med färgen (blandat enl. instruktioner, sedan utspädd med vatten tills man kan täcka garnet med det ) kör i mikron eller värm försiktigt på spisen till all färg har tagits upp, stoppar man bara en del an garnet i badet blir det snyggt det med

färdigt!
Påskägg färg är kanske lättare i att få tag i vid den här tiden på året. Plus att det blir billigare (för man kan ju inte med att bara köpa en påse koolaid och inget mer om man ska skicka efter, då måste det nog bli stickor och/eller garn också).
det blir klara fina färger som håller i åratal, jag har en mössa jag stickade ca 5 år sedan som har brukats mycket, färgerna ser nya ut
Av Ponyo
Muuminmamman skrev:
melon skrev:
Fint!!!

Jag köpte denna. Blir den för mörkt tror du?
Bild

Stickor nr 9, går rätt fort :mrgreen:
Nä, blir nog supersnyggt! Och stickor nr 9... Wow! Blir mer och mer sugen. Ska nog göra som du och köpa ett nystan och prova. När filten är klar! Och tröjan. Och den där andra tröjan. Och gravidkoftan... Haha!

/MuuM
Gravidkoftan?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev: Gravidkoftan?
Muuminmamman skrev: Jag är lite sugen på den här. http://www.canadianliving.com/crafts/kn ... weater.php Mest för att jag faktiskt har garn som skulle passa, och att jag vill sticka nåt som jag kan ha nytta av.

/MuuM
Inlägget försvann väl i bildmängden. :-)

/MuuM
Av Ponyo
Utan att vara gravid så funderar jag starkt på att sticka en panel till min nya kofta. En för gravidmage, och en bärpanel. Det känns dock som om bärpanel är viktigast, det skulle jay behövt till Ville.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Utan att vara gravid så funderar jag starkt på att sticka en panel till min nya kofta. En för gravidmage, och en bärpanel. Det känns dock som om bärpanel är viktigast, det skulle jay behövt till Ville.
Ja, en bärpanel känns som en väldigt bra grej!

länken funkade inte i citat... Kanske den här funkar? http://www.canadianliving.com/crafts/kn ... weater.php Här är bilden också. Den är inte så snygg på bilden men jag tror den kan bli fin i en bättre färg.
Bild

/MuuM
Användarens profilbild
Av glis
Melon: :app: Vad fin den ser ut! Jag har också "naturulld" hemma men hittade inte någon färgkarta men jag skulle ju inte undanhållit den från dig bara för det :oops:
storlek 9 mm på stickorna!?! jösses! Då blir det till att beställa knit picks!
Användarens profilbild
Av melon
Ang garnåtgången på sylvi så får jag återkomma om det. Jag köpte 6 nystan idag och la undan 3 till. Kvinnan med garnkoll var ledig idag.
glis skrev:Melon: :app: Vad fin den ser ut! Jag har också "naturulld" hemma men hittade inte någon färgkarta men jag skulle ju inte undanhållit den från dig bara för det :oops:
storlek 9 mm på stickorna!?! jösses! Då blir det till att beställa knit picks!
Men tror du mönstret kommer synas? Hörs det hur nervös jag är :roll: jag är rädd att sticka hela koftan bara för att upptäcka att det fina mönstret inte syns... Men mosstickningen syns iaf så jag borde lugna ner mig och sticka på.
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?