Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av isbl
berit skrev:
Fryle skrev:Så, nu är det lite SB-snack på gång på Ravelry. Häng på vetja! :lovecomputer:
Nu hänger jag också på sjalbarn på ravelry! Heter berit7. :hello:
Skulle inte du ha Ravelry-paus? :fnissa:
berit skrev:
Aborre skrev:
Mosan skrev:
Aborre skrev:Hur gör ni när man ska sticka runtt runt och vill ha ett mönster på ena sidan? Alltså. En tub med mönster på ena halvan.. Att dra tråden runt runtt verkar ju slööseri. Men att kliopa tråden varje varv blir ju många trådae att fästa.
Ursäkta mitt analfabetiska inlägg. Mobiltanngebtbord är inte min grej :roll:
Jag stickade en mössa med bara en mönsterrapport. Många lösa trådar blev det. Att sticka fram o tillbaka kanske men då måste man sticka mönster avigt. :hmm:
Det kanske inte är ett så vanligt problem :hmm: Frågade i Garn och frihetsgruppen på Facebook men jag blev utkastad ur gruppen.. tror ni frågan var för påträngande? :shock: Tråkigt hur som för det fanns mycket inspiration där!

Det jag planerar att göra är "Halvvantar med resårkant" (finns pdfmönster om man googlar) och sen ha ett egendesignat spöke på handryggen. Får klura lite till om jag inte dyker på en bra lösning.
Men varför blev du utkastad?! :shock: det låter ju jöttemärkligt! (Eller är detta med mönsterstickning en känslig fråga?)

Jag har försökt googla det där sättet jag försökte beskriva, men har inte hittat det. Börjar fundera på om det hela har varit en dröm, haha insnöad, men jag tror inte det :hmm: . Men intarsiastickning kanske vore nåt..?
Extra spännande eftersom väl just de gruppen skapades för att de tyckte att online stick- kafe hade för strikta regler, om jag inte missuppfattat det hela.
Användarens profilbild
Av berit
Aborre skrev:
Kaffemoster skrev:
berit skrev:
Aborre skrev:
Mosan skrev:
Aborre skrev:Hur gör ni när man ska sticka runtt runt och vill ha ett mönster på ena sidan? Alltså. En tub med mönster på ena halvan.. Att dra tråden runt runtt verkar ju slööseri. Men att kliopa tråden varje varv blir ju många trådae att fästa.
Ursäkta mitt analfabetiska inlägg. Mobiltanngebtbord är inte min grej :roll:
Jag stickade en mössa med bara en mönsterrapport. Många lösa trådar blev det. Att sticka fram o tillbaka kanske men då måste man sticka mönster avigt. :hmm:
Det kanske inte är ett så vanligt problem :hmm: Frågade i Garn och frihetsgruppen på Facebook men jag blev utkastad ur gruppen.. tror ni frågan var för påträngande? :shock: Tråkigt hur som för det fanns mycket inspiration där!

Det jag planerar att göra är "Halvvantar med resårkant" (finns pdfmönster om man googlar) och sen ha ett egendesignat spöke på handryggen. Får klura lite till om jag inte dyker på en bra lösning.
Men varför blev du utkastad?! :shock: det låter ju jöttemärkligt! (Eller är detta med mönsterstickning en känslig fråga?)

Jag har försökt googla det där sättet jag försökte beskriva, men har inte hittat det. Börjar fundera på om det hela har varit en dröm, haha insnöad, men jag tror inte det :hmm: . Men intarsiastickning kanske vore nåt..?
Extra spännande eftersom väl just de gruppen skapades för att de tyckte att online stick- kafe hade för strikta regler, om jag inte missuppfattat det hela.
Exakt! Det är ingen här som är medlem och kan tänka sig att fråga? För jag är riktigt nyfiken
Nu känns det som jag har missat massa sociala regler för jag förstår ingenting. Finns det massa känsliga ämnen vad gäller stickning som anses tabu på stickforum? (Undrar alltså på riktigt)
Användarens profilbild
Av berit
isbl skrev:
berit skrev:
Fryle skrev:Så, nu är det lite SB-snack på gång på Ravelry. Häng på vetja! :lovecomputer:
Nu hänger jag också på sjalbarn på ravelry! Heter berit7. :hello:
Skulle inte du ha Ravelry-paus? :fnissa:
Eeeh... Va? Det har jag inte hört nåt om... :floet2:

min familj har dessutom åkt iväg i helgen för att jag ska vila. Känns som om detta beroende nog inte kommer brytas i helgen :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
Fryle skrev:För att bli färdig med mitt projekt skulle jag behöva lite mer garn, men inte så mycket att det känns motiverat att köpa hela nystan. Garnet det gäller är Drops Alpacka i mörkgrönt (7895) och/eller mörkrött (3650) (färgbadsnummer oviktigt). Är det någon som har lite att avvara mot ersättning?
Fixat!
Användarens profilbild
Av brisea
Nu har jag gett mig in i sb-snacket också. Utterfly heter jag på ravelry.
:notes: Skaffa konto på Ravelry och gå med i sb-gruppen. Och inte glömma att hänga under korkeken samtidigt. :tumup:
Nu är E:s skoluniformströja färdig, och vi är båda nöjda med resultatet. Så nöjda att vi börjat fundera på att göra en sommarversion. Någon som har tips på trevligt garn att sticka en sommartröja i? Bomull kanske? Så här blev vinterversionen, testad och godkänd. Bild
brisea skrev:Nu är E:s skoluniformströja färdig, och vi är båda nöjda med resultatet. Så nöjda att vi börjat fundera på att göra en sommarversion. Någon som har tips på trevligt garn att sticka en sommartröja i? Bomull kanske? Så här blev vinterversionen, testad och godkänd. Bild
Så fin! Vad har du använt för mönster och garn?
Användarens profilbild
Av berit
brisea skrev:Nu är E:s skoluniformströja färdig, och vi är båda nöjda med resultatet. Så nöjda att vi börjat fundera på att göra en sommarversion. Någon som har tips på trevligt garn att sticka en sommartröja i? Bomull kanske? Så här blev vinterversionen, testad och godkänd. Bild
Så fin! :loving:
Inga tips på garn tyvärr.
Tack, vi är så nöjda. Det var så kul att kunna ge henne en fin och varm tröja. Hon har annars bara en vanlig sweatshirt i marinblått med skollogon på och den cardigan skolan har till försäljning är i samma sweatshirttyg men med en dragkedja fram och dålig passform :?
Jag stickade efter det här mönstret http://www.petitepurls.com/Fall2010/fal ... first.html men gjorde den lite längre och med annan resår nedtill. Garnet är en ull/akrylblandning eftersom den behöver vara lite slittålig och tvättas ofta. Sirdar aran tror jag det hette.
Användarens profilbild
Av Fryle
Brisea: Jättefin cardigan! En sommarvariant hade jag nog gjort i bomullsgarn, tex Flox, eller för bättre tålighet, bomulls/akrylblandning, tex Tilda.
Användarens profilbild
Av berit
Jag funderar på att sticka woodcutter's daughter http://www.ravelry.com/patterns/library ... s-daughter (strumpor utan häl - tubsockor helt enkelt) men är osäker på det här med att inte sticka häl. Vad har ni för erfarenhet av att använda stickade tubsockor?

Har sett att några av projekten är stickade med eftertänkt häl och funderar på det. Men så ville jag höra vad ni tror. Går ju inte att ta beslut utan att rådfråga sjalbarn :whut:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har visat denna i bytestråden, men vi är ju inte så många där, så jag visar den även här. Det är en kofta i Drops Alpacka med påsytt vävt band och träknappar. Som vanligt är det ett sömlöst hittepåalster.
Bild
Bild
Av Ponyo
Fryle skrev:Jag har visat denna i bytestråden, men vi är ju inte så många där, så jag visar den även här. Det är en kofta i Drops Alpacka med påsytt vävt band och träknappar. Som vanligt är det ett sömlöst hittepåalster.
Bild
Bild
:love: :loving: :love:
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?