Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av McMorrigan
Hm.... har e fundering. Jag designar ju och säljer smycken i butik. Det material jag använder förutom silver är sk smyckestråd som är garanterad att den är helt nickelfri.
Det finns ju även sådan som är färgad, är det bättre än ofärgad?

Ni som inte tål nickel (och ev inte silver) hur funkar den typen av smycken? :roll:
Jag varken kan eller har eg tid att förska hitta på ngt helt nytt så det hade varit bra om jag kunde skicka ngt som jag "redan hittat på"!
Användarens profilbild
Av Helen
McMorrigan skrev:Hm.... har e fundering. Jag designar ju och säljer smycken i butik. Det material jag använder förutom silver är sk smyckestråd som är garanterad att den är helt nickelfri.

Ni som inte tål nickel (och ev inte silver) hur funkar den typen av smycken? :roll:
Jag varken kan eller har eg tid att förska hitta på ngt helt nytt så det hade varit bra om jag kunde skicka ngt som jag "redan hittat på"!
Jag har inte hittat någonting som kallas nickelfritt som jag kan ha i öronen. Att det heter nickelfritt betyder vad jag vet att nickelnivån inte är över ett visst värde, men nickel finns i produkten ( konstigt!)

Jag tål att ha lite mellandelar och så, men jag blir normalt svart om halsen om jag har silver så jag använder det inte. armband har jag inte testat.
Sen beror det väl på vad det är för något. Jag har ett och annat smycke som jag använder utanpå en skjorta eller blus. Då kan jag ju ha silver. Så länge det inte går direkt mot huden.

Ringar skulle jag inte våga.

Nu babblade jag en massa bara... men "nickelfritt" är inte det samma som att det är fritt från nickel, tyvärr.

Ett tips är annars att göra ett fint hänge eller något. Det kan man ju trä på vad man vill och ha hängande utanpå kläderna, eller hur?
Användarens profilbild
Av aspen
jag är inte så van att bära smycken så detta är spännande att se vad det blir, kanske nåt som jag absolut inte tänkt men som passar alldeles utmärkt? ;-)

jag har (ganska nytagna) hål i öronen, och kan använda det mesta smycken förutom ringar då vissa fingrar har dysmeli och då räcker vigselringen :-)

ingen allergi, men önskar ju kanske så nickelfritt som möjligt så jag inte utveckalar nån ;-)
Användarens profilbild
Av Molinia
Favoritfärg/färger?
Alla utom skrikiga färger. Gärna duvblått, vitt och dämpade färger.

Hål i öronen?
Ja, men använder bara äkta guld och silver.

Nickelallergi?
Nej, men vill inte ha heller... :wink:

Bär aldrig ring/örhängen/armband..?
Jag använder de flesta smycken, iaf ibland. Tyvärr inte lika ofta sen jag fick barn.

Mått runt handleden
15 cm

Övrigt
Inte så förtjust i träpärlor och plast.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Ideer finns det gott om, ska bara se vad det färdiga resultatet blir :)

:app: vad roligt det ska bli

Några Örebroare som känner för smyckepysseldag/kväll? 8)
Användarens profilbild
Av noranora
Vill bara meddela den som pysslar till mig att jag inte har hål i öronen så örhängen är väl inte det jag helst vill ha :wink:
Användarens profilbild
Av binaem
Favoritfärg/färger?
Grönt, vitt. Gillar de flesta färger utom rött. Silversmycken gillar jag.

Hål i öronen?
Nix

Nickelallergi?
Nix

Bär aldrig ring/örhängen/armband..?
örhängen. Sällan armband men skulle kanske kunna tänka mig det ändå.

Mått runt handleden
15 cm

Övrigt
Gillar inte trä eller virkat i armband tror jag ...
Drömmer om ett familjehalsband ;)
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag har 6st hål i öronen, 4 i ena och 2 i andra.
Bär ofta en löspolo för att hålla min värkande nacke varm, därför är det bra om det är lite längd på halsband.
Kan ha alla material och färger, favvo färgen är dock röd.
15cm runt handled och 20cm vid ankeln.
Användarens profilbild
Av karro54
zero.sara skrev:Ideer finns det gott om, ska bara se vad det färdiga resultatet blir :)

Ja, det låter kul! Jag kommer dock vara borta en vecka nu, men efter det är vi hemma fast vi har semester och kommer nog hitta på lite kul att göra så vi kanske inte är hemma då heller... :roll: Så egentligen passar det ännu bättre i augusti...
Användarens profilbild
Av zero.sara
karro54 skrev:
zero.sara skrev:Ideer finns det gott om, ska bara se vad det färdiga resultatet blir :)

Ja, det låter kul! Jag kommer dock vara borta en vecka nu, men efter det är vi hemma fast vi har semester och kommer nog hitta på lite kul att göra så vi kanske inte är hemma då heller... :roll: Så egentligen passar det ännu bättre i augusti...
Det är ju ingen panik vi har tid på oss, vet att zingo är iväg nu och jag åker iväg om en vecka så i augusti/slutet av juli låter som en ide :)
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Helen skrev:
McMorrigan skrev:Hm.... har e fundering. Jag designar ju och säljer smycken i butik. Det material jag använder förutom silver är sk smyckestråd som är garanterad att den är helt nickelfri.

Jag har inte hittat någonting som kallas nickelfritt som jag kan ha i öronen. Att det heter nickelfritt betyder vad jag vet att nickelnivån inte är över ett visst värde, men nickel finns i produkten ( konstigt!)

Jag tål att ha lite mellandelar och så, men jag blir normalt svart om halsen om jag har silver så jag använder det inte. armband har jag inte testat.
Sen beror det väl på vad det är för något. Jag har ett och annat smycke som jag använder utanpå en skjorta eller blus. Då kan jag ju ha silver. Så länge det inte går direkt mot huden.

Ringar skulle jag inte våga.

Nu babblade jag en massa bara... men "nickelfritt" är inte det samma som att det är fritt från nickel, tyvärr.

Ett tips är annars att göra ett fint hänge eller något. Det kan man ju trä på vad man vill och ha hängande utanpå kläderna, eller hur?
:urule: Tack för ett utförligt svar! :D Detta borde ju gälla alla de som är nickelallergiska....
Användarens profilbild
Av karro54

Jag har aldrig provat det, men jag brukar inte tåla det som sägs vara nickelfritt om det inte är så att det inte är något nickel alls. T ex tål jag inte Snö-smycken men jag tål Pilgrim... även fast båda ska vara nickelfria... Men å andra sidan kan man väl prova, blir man allergisk så får man väl försöka byta krok till något man tål...
Användarens profilbild
Av Helen
I dag tvingade IKEA mig hem från butiken tidigare än vanligt. (väntade på en leverans som de naturligtvis inte kunde göra efter 17...)
Så jag och dottern har suttit och gjort smycken.
Jag tror jag kommit på vad min motagare ska få! Kul!

Lite ruskigt är det faktiskt.. inte klokt vad man kan hitta mycket info på SB om en person om man letar!! :shock:
Jag vet hur hon ser ut, vilka färger hon gillar :roll: Fast just nu är det bra förstås. Det ökar chansen att det blir ett smycke som passar. :D
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?