Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Yttertyget är nog nån väldigt gammal variant som var tänkt till regnkappa eller nåt. (Båda är från makens mormors tygförråd som vi ärvde med huset.)
Jag kan inget om tyget men det känns lite plastigt, förutom det svarta som är broderat på.

In my opinion så är det fullständigt gräsligt.
Av surftrollet
norkmedoo skrev:
esarina skrev:Jupp, de är stora, men ibland behövs det, har jag insett. Fika och en tjock tröja för två vuxna och ett barn så blir det fullt.
absolut, men med tanke på mitt eget tygval så tänkte jag att det är bra att tänka efter före :wink:
Jag tänkte mer som motivation till att ha en så stor väska ö h t. ;) Har klarat mig väldigt bra med en väldigt liten skötväska länge, men den här fick mig att inse 'behovet' av en större. Jag är bra på att släpa påsar istället... :roll: Dock använder jag fortfarande den lilla mest...
Användarens profilbild
Av melon
Aha, modellen upplevs som stor? Jag vill ha en liten mindre modell så jag minskar nog ner den lite...

Tack för alla fina bilder, de är toppen som inspiration!!! :urule:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
esarina skrev:
norkmedoo skrev:
esarina skrev:Jupp, de är stora, men ibland behövs det, har jag insett. Fika och en tjock tröja för två vuxna och ett barn så blir det fullt.
absolut, men med tanke på mitt eget tygval så tänkte jag att det är bra att tänka efter före :wink:
Jag tänkte mer som motivation till att ha en så stor väska ö h t. ;) Har klarat mig väldigt bra med en väldigt liten skötväska länge, men den här fick mig att inse 'behovet' av en större. Jag är bra på att släpa påsar istället... :roll: Dock använder jag fortfarande den lilla mest...
ah, då är vi överrens :lol:
tycker också det är en superbra storlek då avlastningen blir kanon!
jag omformulerar.... välj ett stadigt tyg så håller väskan bättre 8)
eller kanske kombinera ett starkt tyg med lätt foder... så den inte blir för tung i sig själv :wink:
Användarens profilbild
Av tulasi
Nån som skulle vilja sy en billigt till mig...? :roll:
Eller kanske har en över som ni inte är helnöjda med....? Jag är inte så kinkig med några felsömmar hit eller dit.... :lol:
Användarens profilbild
Av zmurfan
tulasi skrev:Nån som skulle vilja sy en billigt till mig...? :roll:
Eller kanske har en över som ni inte är helnöjda med....? Jag är inte så kinkig med några felsömmar hit eller dit.... :lol:
Gillar du råsa?
Användarens profilbild
Av tulasi
zmurfan skrev:
tulasi skrev:Nån som skulle vilja sy en billigt till mig...? :roll:
Gillar du råsa?
Ja! :D
Användarens profilbild
Av Eld77
Men gud vilka smarta väskor! Snygga också :love:

Men hörrni, hur sjutton hinner ni med att sy? :hmm: tänker mig själv försöka sy med bebis och treåring hemma = garanterad härdsmälta inom 20 minuter. Jag har inte världens bästa tålamod med sygrejer. 8)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Eld77 skrev:Men gud vilka smarta väskor! Snygga också :love:

Men hörrni, hur sjutton hinner ni med att sy? :hmm: tänker mig själv försöka sy med bebis och treåring hemma = garanterad härdsmälta inom 20 minuter. Jag har inte världens bästa tålamod med sygrejer. 8)
på natten... tex :roll:

:hmm: jag vet faktiskt inte hur det går till.
tror det är när min man är hemma 8)
Av surftrollet
Eld77 skrev:Men gud vilka smarta väskor! Snygga också :love:

När mitt enda barn sover. 8)
Användarens profilbild
Av sus
Gud så bra med ett svenskt mönster, kanske kanske kan jag ta mig tid att sy i sommar, bara 5 dagar kvar till semestern!!!!

men jag har funderat på tygval, kan detta vara ett projet att använda mitt pearltyg till, det som aldrig blev fållat och använt som sjal, jag tänkte att axelbanden måste väl var toppen om dom är av "sjaltyg" eller?
Av surftrollet
sus skrev:Gud så bra med ett svenskt mönster, kanske kanske kan jag ta mig tid att sy i sommar, bara 5 dagar kvar till semestern!!!!

men jag har funderat på tygval, kan detta vara ett projet att använda mitt pearltyg till, det som aldrig blev fållat och använt som sjal, jag tänkte att axelbanden måste väl var toppen om dom är av "sjaltyg" eller?
Nolinas erfarenhet är att pearl är för ömtåligt för att använda till väskor. Hon sydde en taiväska i det och den blev snabbt sliten i botten tydligen. Men jag håller med om att det säkert är bra till axelbanden, mina tankar snuddade också vid pearl. Kanske kan du skarva med en ganska bred skarv där det går lite omlott med ett tåligare tyg, så att det tåligare hamnar i botten på väskan?
Användarens profilbild
Av pillalilla
Tass..
Av Jinxan
*tassar*
Användarens profilbild
Av zmurfan
Eld77 skrev:
Men hörrni, hur sjutton hinner ni med att sy?
Man (jag) säger åt ungarna att gå över till farmor och farfar så jag får lite egentid och kan sy.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 26
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?