Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av svas
jordbarn skrev:Nu har mina namnlappar anlänt! :eld:
Jag ska sy fast en sådan, sedan kommer bild! :wink:
Nyfiken så jag smäller av. Bild nu tack!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Kaja skrev: Jag sitter mest och hoppas på att det är några som ska våga ge sig på enfärgat, för jag tror att helheten blir snyggare då. Och i det här fallet så är det faktiskt så att det inte är det ENSTAKA fodralets snygghet/välgjordhet/etc som spelar någon roll. Det är vad de 12 fodralen tillsammans bildar!! :heart:
//Kaja
Jag hittade ett enfärgat grönt tyg i gömmorna. fasligt vad mycket tyg det fanns efter makens mormor. Finns ju ingen botten i det hela.

Ska bli väldigt spänannde att se alla 12 fodralen sen!
Användarens profilbild
Av MuuM
bani skrev::Hahaa:

Vi köpte (begagnat) nya soffor för två år sedan eller så. Jag är naturligtvis helt nojig för de här fina rena sofforna, och är på alla som en hök - du spiller väl inte i soffan? Du är väl försiktig? Den som spiller i soffan får köpa en ny! Mina syskonbarn klagade på mig hemma hos sig. :oops: Så en dag pratade vi heminredning, och Maxima sa att det skulle vara snyggt om vi skrev något på vardagsrumsväggen, med kinesiska tecken kanske, så där tjusigt som de gör på tv. Minima sa lakoniskt: ja, vi kan skriva "den som spiller i soffan får öpa en ny" på kinesiska. Jättesnyggt.

:rofl:
Haha, det kan jag skriva åt dig, inga problem.

/MuuM
Användarens profilbild
Av Ester
men jisses vilken rolig tråd

jag har ju hoppat denna då jag själv inte syr kuddöverdrag...men det här är ju spännande värre!!! 8)
Användarens profilbild
Av svas
Elin skrev:men jisses vilken rolig tråd

jag har ju hoppat denna då jag själv inte syr kuddöverdrag...men det här är ju spännande värre!!! 8)
Japp, och du har jag raka vägen med pendeln Sumpan-Bålsta så du kan få äran att provhoppa kuddarna med mig och tisse i juni!
Användarens profilbild
Av Ester
svas skrev:

Japp, och du har jag raka vägen med pendeln Sumpan-Bålsta så du kan få äran att provhoppa kuddarna med mig och tisse i juni!
lägger du ut dem på golvet då eller får vi hoppa i sofforna? 8) :roll:
Användarens profilbild
Av svas
Elin skrev:
svas skrev:

lägger du ut dem på golvet då eller får vi hoppa i sofforna? 8) :roll:
Du får gärna hoppa i sofforna, men vi bör nog vara lite försiktiga med kuddarna!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Hittade ett grönt tyg med något mönster i sig. Bilden gör inte färgen rättvisa och mönstret syns tyvärr inte på bilden. Min kamera är inte tillräckligt bra för att få till det. Hoppas dock att du blir nöjd med det här.

Bild
Användarens profilbild
Av svas
zmurfan skrev:Hittade ett grönt tyg med något mönster i sig. Bilden gör inte färgen rättvisa och mönstret syns tyvärr inte på bilden. Min kamera är inte tillräckligt bra för att få till det. Hoppas dock att du blir nöjd med det här.

Bild
:rock: Perfekt zmurfan! Jättefint! Grönt är skönt. Jag är jättenöjd med fodralet! Gick det bättre att sy denna gång? Du kanske blir värsta proffset nu när du har sytt några fodral. Tusen tack på förhand!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag kom ju på att man ska sy på dragkedjan först och sy ihop fodralet sen så blir det mycket lättare och så blir det inte snett och vint heller. :)

Ska det vara någon stockholmsträff närmaste 2 veckorna?
Kan vi träffas IRL? Annars kan jag stoppa det på lådan på Måndag när jag far till Gävle.
Användarens profilbild
Av svas
zmurfan skrev:Jag kom ju på att man ska sy på dragkedjan först och sy ihop fodralet sen så blir det mycket lättare och så blir det inte snett och vint heller. :)

Ska det vara någon stockholmsträff närmaste 2 veckorna?
Kan vi träffas IRL? Annars kan jag stoppa det på lådan på Måndag när jag far till Gävle.
Jag jobbar måndag-torsdag i centrala Stockholm (Hötorget längs Drottninggatan) så är du i krokarna kan vi köra en drop off. Då slipper du ju portot! Och är jag inte på plats kan du lämna fodralet i receptionen.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Det går så sakteliga framåt med ZaZi-fodralet... har valt en tidsödande teknik... :roll: (man måste ju göra skäl för arvodet. :wink: )
Användarens profilbild
Av bani
Muuminmamman skrev:

Vi köpte (begagnat) nya soffor för två år sedan eller så. Jag är naturligtvis helt nojig för de här fina rena sofforna, och är på alla som en hök - du spiller väl inte i soffan? Du är väl försiktig? Den som spiller i soffan får köpa en ny! Mina syskonbarn klagade på mig hemma hos sig. :oops: Så en dag pratade vi heminredning, och Maxima sa att det skulle vara snyggt om vi skrev något på vardagsrumsväggen, med kinesiska tecken kanske, så där tjusigt som de gör på tv. Minima sa lakoniskt: ja, vi kan skriva "den som spiller i soffan får öpa en ny" på kinesiska. Jättesnyggt.

/MuuM
På riktigt? :lol:
Av Ponyo
bani skrev:
Muuminmamman skrev:

/MuuM
På riktigt? :lol:
Jag har hört MuuM prata kinesiska irl. Superhäftigt och på riktigt. :D
Användarens profilbild
Av svas
ZaZi skrev:Det går så sakteliga framåt med ZaZi-fodralet... har valt en tidsödande teknik... :roll: (man måste ju göra skäl för arvodet. :wink: )
Notera alla tid du lägger så får vi se vad timpriset hamnar på :oops: .
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?