scharlotta skrev:Vilket är bästa tyget att göra en Mei tai i egentligen? Är det lenda man ska satsa på eller?
Har jag förstått rätt när det ska vara stretchigt på diagonalen?
Jag har verkligen ingen koll på tyger, ser knappt skillnad på satin och manchester
Men jag måste ju veta vad jag ska säga till mamma.. Och hur mycket tyg går åt?
Jag har inte heller någon koll på tyg, tog ett jag hade hemma till vår. Det var inte så stretchigt på diagonalen, men funkar bra iaf till vadderade smalare axelband iaf

. Vill sy en med utbredbara också och har då köpt indisk bomull från ohlssons tyger(såg det tipset i en annan tråd där de skrev att lenda och indisk bomull var bra tyger). Var på Ohlssons och kände lite med min mamma och hon tyckte de hade bra diagonalstretch. Men sen köpte jag via nätet eftersom det fanns indisk bomull för 29 kr/m där, så blev billigare totalt även med frakten inräknad.
Jag hade 3,5 m och fick en hel del tyg kvar. Nu har jag beställt 3 m tyg till nästa.
Mamma till W född i juli 2011. Numera bärs W i Tula Toddler och Rose&Rebellion preschool.
Har väldigt mycket att tänka på just nu. Om jag glömmer svara på/skicka PM, påminn mig gärna

.