Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kristina skrev:Klar! Sjukt nöjd, den är grymt snygg och jätteskön!
Ni får nöja er med en kass mobilbild så länge dock, ska ut i dagljuset och fota bättre alldeles snart.

Bild
:love: Jag pillar färgerna väldigt mycket :love: :love: ser dessutom härligt bekvämt ut!! Bra jobbat! :app:

Är mycket imponerad med allas Mei Taier här i tråden. Vem kunde ha anat att det gå® så enkelt så till och med jag kunde det!!
Ni får nöja er med en kass mobilbild så länge dock, ska ut i dagljuset och fota bättre alldeles snart.

Bild
Så fin :vågen:.

Jag ska garanterat klippa ut huvudstödet direkt på nästa. Imorgon ska jag köpa lite indisk bomull på ohlssons tänkte jag, när jag ändå ska dit och köpa tyg till ett lapptäcke :lol: . Lär bli både en till oss och en till syrran(råkade visst lova det :lol: ) :tumup:.
Slagathoria skrev:Slagathoria proudly presents:

http://slagathoriaspublicuploads.blogspot.com/

Bloggen är inte färdig än, men information och bilder finns där ;-)
Och den här med!! :vågen: Ni är så himla duktiga!!!

Bild
Så fin! Härligt att vara klar! Jag har i alla fall klippt ut alla bitar och nålat axelremmarna så nu verkar det som att det nog kommer bli klart till slut!
Behöver hjälp! Gått helt ok att sy axelband och att sy ihop sittdelen trots många lager tyg. Tyvärr är flytet över och jag kommer inte på någon lösning. Det som händer är att tråden helt plötsligt började trassla och maskinen stannade till och till inte gå att få ner i tyget alls till och från. Det låter metalliskt. Jag har provat att byta nål, ändrat övertrådsspänning, trätt om tråden och kontrollerat pressarfotstrycket. Inget hjälper. Jag tycker att det låter som att nålen går emot pressarfoten när nålen är längst ner, där naken blir tjockare, vid fästet. Vad kan man göra åt det? Har en janome easy jeans.
Vilket är bästa tyget att göra en Mei tai i egentligen? Är det lenda man ska satsa på eller? :) Har jag förstått rätt när det ska vara stretchigt på diagonalen?
Jag har verkligen ingen koll på tyger, ser knappt skillnad på satin och manchester :-D Men jag måste ju veta vad jag ska säga till mamma.. Och hur mycket tyg går åt?
scharlotta skrev:Vilket är bästa tyget att göra en Mei tai i egentligen? Är det lenda man ska satsa på eller? :) Har jag förstått rätt när det ska vara stretchigt på diagonalen?
Jag har verkligen ingen koll på tyger, ser knappt skillnad på satin och manchester :-D Men jag måste ju veta vad jag ska säga till mamma.. Och hur mycket tyg går åt?
Jag har inte heller någon koll på tyg, tog ett jag hade hemma till vår. Det var inte så stretchigt på diagonalen, men funkar bra iaf till vadderade smalare axelband iaf :tumup:. Vill sy en med utbredbara också och har då köpt indisk bomull från ohlssons tyger(såg det tipset i en annan tråd där de skrev att lenda och indisk bomull var bra tyger). Var på Ohlssons och kände lite med min mamma och hon tyckte de hade bra diagonalstretch. Men sen köpte jag via nätet eftersom det fanns indisk bomull för 29 kr/m där, så blev billigare totalt även med frakten inräknad.

Jag hade 3,5 m och fick en hel del tyg kvar. Nu har jag beställt 3 m tyg till nästa.
kristinek skrev:
scharlotta skrev:Vilket är bästa tyget att göra en Mei tai i egentligen? Är det lenda man ska satsa på eller? :) Har jag förstått rätt när det ska vara stretchigt på diagonalen?
Jag har inte heller någon koll på tyg, tog ett jag hade hemma till vår. Det var inte så stretchigt på diagonalen, men funkar bra iaf till vadderade smalare axelband iaf :tumup:. Vill sy en med utbredbara också och har då köpt indisk bomull från ohlssons tyger(såg det tipset i en annan tråd där de skrev att lenda och indisk bomull var bra tyger). Var på Ohlssons och kände lite med min mamma och hon tyckte de hade bra diagonalstretch. Men sen köpte jag via nätet eftersom det fanns indisk bomull för 29 kr/m där, så blev billigare totalt även med frakten inräknad.

Jag hade 3,5 m och fick en hel del tyg kvar. Nu har jag beställt 3 m tyg till nästa.
Just det, indisk bomull har jag också läst. Kan man ha vilket tyg som helst sen om man vill ha någon fin "framsida"? eller ska det också vara stretchigt på diagonalen?
Jag tänkte göra med utbredbara axelband, ska det vara mycket stretchigt då?
http://www.baranara.se/sidor/tygval.html
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?