Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
ellla skrev:
solängel skrev:
Ketronya skrev:Men vill du sticka en sjal av det? är det samma tjocklek på de båda garnerna?
Jo, det ska bli en sjal, men vilken? :hmm:

Och nej, elegant är tunnare, så det får jag ta två trådar av, alternativt blir det effektfulla, tunna ränder. Men det förutsätter ju i så fall en ganska basic sjal, utan så mycket mönster, typ citron eller revontuli.

Jag sneglar på en Haruni, men vet inte om jag vågar mig på den. Och då borde det räcka med en härva ella rae, 460 yards. Fast hon har ändrat i mönstret och rekommenderar nu 480 yards eftersom så många rapporterat att garnet inte räckt.

Eller en travelling woman. Den är också fin. Bitterroot, by Rosemary, är fin. Echoflowers, Multnomah, Swallowtail, Laminaria, det finns så många fina!!! Jag kan liksom inte välja! :roll: :lol:
Jag tycker Laminaria ser ut som små rymdmonster....

Multnomah, är det den med vågmönster nertill? isf han ju den vara snygg i typ elegant upptill och med vågmönstret i ella-garnet. Kanske?
Nu var jag ju tvungen att kolla, och jo, små ailiens är det ju! 8)

Ang multnomah, jo, kanske. Fast tvärtom i så fall.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:
Ketronya skrev:Men vill du sticka en sjal av det? är det samma tjocklek på de båda garnerna?
Jo, det ska bli en sjal, men vilken? :hmm:

Och nej, elegant är tunnare, så det får jag ta två trådar av, alternativt blir det effektfulla, tunna ränder. Men det förutsätter ju i så fall en ganska basic sjal, utan så mycket mönster, typ citron eller revontuli.

Jag sneglar på en Haruni, men vet inte om jag vågar mig på den. Och då borde det räcka med en härva ella rae, 460 yards. Fast hon har ändrat i mönstret och rekommenderar nu 480 yards eftersom så många rapporterat att garnet inte räckt.

Eller en travelling woman. Den är också fin. Bitterroot, by Rosemary, är fin. Echoflowers, Multnomah, Swallowtail, Laminaria, det finns så många fina!!! Jag kan liksom inte välja! :roll: :lol:
Jag tycker Laminaria ser ut som små rymdmonster....

Multnomah, är det den med vågmönster nertill? isf han ju den vara snygg i typ elegant upptill och med vågmönstret i ella-garnet. Kanske?

Nu var jag ju tvungen att kolla, och jo, små ailiens är det ju! 8)

Ang multnomah, jo, kanske. Fast tvärtom i så fall.
Med Ella först? Och så blir det andra typ som en volangkant? det blir snyggt det med!
CrazyMagpie skrev:Jag tänkte testa att sticka en sån skiraste sjalen av en härva teetee elegant... 8)

...och ja, jag fick lov att införskaffa en garnvinda pga detta garninköp. Att nysta upp 500m/50g kändes inte riktigt genomförbart med endast köksstolarna till hjälp... :roll: tack och lov att det finns loppisar! :tumup:
Garnvinda är toppen. Jag fick en i julklapp för många år sedan. Jag tror maken hade tröttnat på att sitta och hålla i härvorna. :wink: Nu har jag gått ett steg längre och har nystmaskin också. Jag vet inte hur jag överlevde utan den :Hahaa: Det går hur snabbt som helst att göra ett nysta och sen ligger dom still när man stickar också eftersom dom blir platta.
Bild
Av Britt
CrazyMagpie skrev:linafelicia - Lyyyyyyx..... 8) :app:
Sån har jag med. Vet du inte det? Det är bara att komma hit och nysta!
Britt skrev:
:shock: Va?! Det hade jag helt missat?!

Kanske läge för en stickträff?! 8)
(har två härvor till som ska nystas... :wink: )
Användarens profilbild
Av Edith
Min sommarstickning får nog bli en Swallowtail. Började på den redan i februari :hide: men nu i sommar får den allt ta och bli klar!
Bild
Lite längre än på bilden har jag hunnit, men ni ser färgen i alla fall. Entrådigt ullgarn från Kampes.

Satsar nog på att sticka en till February Lady Sweater också, i svart Nepal från Drops. :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
linafelicia skrev:
CrazyMagpie skrev:Jag tänkte testa att sticka en sån skiraste sjalen av en härva teetee elegant... 8)

...och ja, jag fick lov att införskaffa en garnvinda pga detta garninköp. Att nysta upp 500m/50g kändes inte riktigt genomförbart med endast köksstolarna till hjälp... :roll: tack och lov att det finns loppisar! :tumup:
Garnvinda är toppen. Jag fick en i julklapp för många år sedan. Jag tror maken hade tröttnat på att sitta och hålla i härvorna. :wink: Nu har jag gått ett steg längre och har nystmaskin också. Jag vet inte hur jag överlevde utan den :Hahaa: Det går hur snabbt som helst att göra ett nysta och sen ligger dom still när man stickar också eftersom dom blir platta.
Jag ääääälskar min garnvinda som jag fick av snälla Ellla.
Användarens profilbild
Av Ketronya

Jag nystade en 1000m/100g härva i helgen för hand, det tog en stund, men det gick :D

Fast jag e allt sugen på att införskaffa en garnvinda...
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Jag ska nog sticka en diamond sjal.

Och angående nystmaskin säger jag: bingo bingo bingo bingo. :lol:
Brukar inte du nysta för hand?
Jag har också en nystare, men ingen vinda, på vår secondhand har det funnits två jättelänge, men de är inte kompletta så jag har inte köpt någon. Min man är ganska villig, både på att nysta och att hålla härvor :D
Av Britt
CrazyMagpie skrev:
Britt skrev:
:shock: Va?! Det hade jag helt missat?!

Kanske läge för en stickträff?! 8)
(har två härvor till som ska nystas... :wink: )
Klart vi ska ha stickträff! Säg bara till när det passar (du vill komma och nysta :D ).
Edith skrev:Min sommarstickning får nog bli en Swallowtail. Började på den redan i februari :hide: men nu i sommar får den allt ta och bli klar!
Bild
Lite längre än på bilden har jag hunnit, men ni ser färgen i alla fall. Entrådigt ullgarn från Kampes.

Satsar nog på att sticka en till February Lady Sweater också, i svart Nepal från Drops. :tumup:
:love: Jag älskar den gröna färgen!
Användarens profilbild
Av binaem
Edith: Underbar grönfärg!
Har börjar om på min Skiraste ... fick ett totalt hjärnsläpp och glömde av att man inte ska sticka runt runt runt på rundstickan .. skyller på att jag håller på med en tröja till M i mjölkgarn samtidigt där man ska sticka runt :oops:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?