Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Nu har jag lyckats (hm) fota ett par rosa jag sytt för evigheter sen. Omöjlig unge att fota, hon ville INTE vara med på bild "tluuuuta pota mäjj" :lol:

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av zandrama
Hur har ni löst pösigheten fram? Jag gillar verkligen det här mönstret till blöjbarn, men på större barn blir de lätt så pösiga, även när de sitter bra i bak.
Användarens profilbild
Av Plinga
zandrama skrev:Hur har ni löst pösigheten fram? Jag gillar verkligen det här mönstret till blöjbarn, men på större barn blir de lätt så pösiga, även när de sitter bra i bak.
Jag har valt smala byxor som mönster, och inte gjort nåt pös öht. Jag kan inte förklara, men jag har klippt bara en gren och så rakt upp. Tildas byxor är som tights både fram och bak.
Användarens profilbild
Av zandrama
Katja77 skrev:
zandrama skrev:Hur har ni löst pösigheten fram? Jag gillar verkligen det här mönstret till blöjbarn, men på större barn blir de lätt så pösiga, även när de sitter bra i bak.
Jag har valt smala byxor som mönster, och inte gjort nåt pös öht. Jag kan inte förklara, men jag har klippt bara en gren och så rakt upp. Tildas byxor är som tights både fram och bak.
Jag menade pös vid magen. Pös i benen får det gärna vara. :)

Nu har jag iaf testat att lägga delarna räta mot räta och klippa ner lite i fram och klippa bort lite av grenspetsen i fram. Det ser bra ut, imorgon får jag kanske veta hur det blev.
Användarens profilbild
Av Plinga
zandrama skrev:
Katja77 skrev:
Jag menade pös vid magen. Pös i benen får det gärna vara. :)

Nu har jag iaf testat att lägga delarna räta mot räta och klippa ner lite i fram och klippa bort lite av grenspetsen i fram. Det ser bra ut, imorgon får jag kanske veta hur det blev.
Det menade jag oxå! I benen är de pösiga! Men sitter tight på rumpa och fram på magen.
Användarens profilbild
Av Elsa
Nu sätter jag en tass här när jag äntligen hittade tråden. Så får den en puff också, för det är den sannerligen värd! :D
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ja men.... jag har fortfarande inte lyckats sy nya byxor!!! :gaah: måste rita ett nytt mönster, det är väl bara det det sitter i.. :oops:
Av MittNyaJag
Tass!

Upptäckte plötsligt, efter en vinter med strumbyxor, att alla sonens byxor är för korta... Måste ut och rota igenom tygskåpet och se vad jag kan uppbringa...
Användarens profilbild
Av Mosan
Vilket bra tips!
Användarens profilbild
Av Lollisossa
MittNyaJag skrev:Tass!

Upptäckte plötsligt, efter en vinter med strumbyxor, att alla sonens byxor är för korta... Måste ut och rota igenom tygskåpet och se vad jag kan uppbringa...
Helt OT men gud vilket bra alias! :lol:
Av MittNyaJag
lisahector skrev:
MittNyaJag skrev:Tass!

Helt OT men gud vilket bra alias! :lol:
Haha, tack! Det har hängt med sen gymnasiet, men det ät gångbart än. :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?