Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maerion
binaem skrev:
HH skrev:Har en fråga som jag knappt vågar fråga, men jag gör det ändå å så får jag leva sedan i skammen :D Funderar lite vad som innefattar naturmaterial, vilka tyger, garner är att föredra för de som vill ha naturmaterial? Ull, bomull, mohair, begagnade tyger som kanske är bomull eller nå annat eller......ja kanske, vad tror ni nån som kan hjälpa en stackars förvirrad själ?
Jag tror att det de inte vill ha är t.ex. akrylgarn.
För mig handlar det mest om akryl, som jag tycker är direkt läbbigt..
Användarens profilbild
Av Fryle
Maerion skrev:
binaem skrev:
HH skrev:Har en fråga som jag knappt vågar fråga, men jag gör det ändå å så får jag leva sedan i skammen :D Funderar lite vad som innefattar naturmaterial, vilka tyger, garner är att föredra för de som vill ha naturmaterial? Ull, bomull, mohair, begagnade tyger som kanske är bomull eller nå annat eller......ja kanske, vad tror ni nån som kan hjälpa en stackars förvirrad själ?
Jag tror att det de inte vill ha är t.ex. akrylgarn.
För mig handlar det mest om akryl, som jag tycker är direkt läbbigt..
Jag med, men en blandning av huvudsakligen ull eller bomull känns ok för mig (till och med en fleecemössa om den är tillräckligt fräck, med inte 100% akrylgarn).
Användarens profilbild
Av smedsboemma
:this:
Om man ska ta naturmaterial strikt så är definitionen: Alla garner/tyger som har fibrer som kommer från naturen och inte är konstgjort tillverkade.
Naturmaterial är antingen gjorda av växtfibrer eller animaliska fibrer. Till växterna hör tex bomull, lin, hampa, sisal, viskos (gjort av cellulosa).
Till de animaliska hör ull och siden.
Kanske glömde jag någon viktig?
Till de konstgjort framställda hör de fibrer som är gjorda av framför allt olja, tex polyester, akryl, polyamid, elastan.

Sen vet jag ju inte vad alla som föredrar naturmaterial menar i praktiken. Själv använder jag tex fleece, men aldrig akryl.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Nu är det definitivt stängt för anmälningar till detta byte!!

35 personer deltar i mössbytet! Imponerande!
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag har sån ruskig beslutsångest om vad min mottagare ska få för modell! Jag får väl sticka ett par stycken och se vad jag gillar bäst, dessvärre blir det ju så att min motagare får det jag gillar. ;) Hoppas det går hem. :)
Användarens profilbild
Av HH
ok inte akryl då alltså!!!

Mohair borde vara ok va!?

ååå så spännande det ska bli ska genast sätta igång, känner mig såååå inspirerad!!! Mössor ooo älskade mössor, här uppe i Luleå används de dagligen i alla fall på mitt huvud. Helt underbart när man äntligen får ta fram mössorna igen!!!!!!
Av corona
Jag var och handlade lite igår och är snart halvvägs på mitt projekt :shock: :app:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Idag har jag varit på ett av mina favvo ställen, garnaffären!
Så nu har jag grunden till min mössa hemma.
Påbörjar nog i morgon.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
HH skrev: Mohair borde vara ok va!?
Javisst! Mohair är i alla fall oftast gjort av ull.

Jag har också satt igång och det känns jättekul. :D Det är mitt första byte och det känns redan som om jag kommer att vara med i fler.
Ni brukar göra så fina saker allihopa!
Av Emmiez
jag har inte haft möjlighet att köpa garn ännu, och hoppas jag har det snart.

är sjuk just nu som jag hoppas går över snart, och då skall jag börja, :) vill börja med mössan nu, men orkar inte. :?
Användarens profilbild
Av zmurfan
corona skrev:Jag var och handlade lite igår och är snart halvvägs på mitt projekt :shock: :app:
Halvvägs??? Redan??? Jag har inte ens börjat leta garn än.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tror att jag ahr garn hemma som passar till mottagaren, och jag vet vilken mössa hon ska få. Tur att hon verkar ha samma smak som mig. Storleken får jag nog dessvärre prova på sambon. :roll:
Av Kleopatrina
zmurfan skrev:
corona skrev:Jag var och handlade lite igår och är snart halvvägs på mitt projekt :shock: :app:
:iagree: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av LisaMarie
Kleopatrina skrev:
zmurfan skrev:
:iagree: :Hahaa:
Instämmer, jag fick nästan lite panik över vad jag gett mig in på nu när jag såg att så många är på gång och corona till och med redan halvvägs! :shock:
Användarens profilbild
Av sofiutane
Och jag undrar lite hur jag ska göra. Jag har hittat ett stickmönster jag vill göra men jag är inte så jättevan att sticka. Men när jag virkar blir det jättelöst och mössor som ska vara till min dotter blir till mig. Undrar om det blir så med stickningen också. MIn mottagare har en storlek större än jag så jag kanske gör min storlek och blir den för stor till mig så skickar jag den. blir den bra får jag väl göra en till i nästa storlek. Men jag har ju egentligen inte tid att göra två mössor!!!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 33

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?