Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag trodde (vis av erfarenhet från mina sy-ufon :oops: ) när jag började sticka för 1½ år sedan att jag ju sjäääälvklart bara skulle hålla mig till en stickning åt gången!

...så har det visar sig att det inte alls blivit! :lol:
Nu är själva grejen just att jag faktiskt kan variera mig mellan olika stickningar beroende på sittuation och hur andan faller på (och ja, projekten brukar faktiskt blir klara också, även om det kan ta ett halvår eller så ibland... :wink: )

På stickorna just nu;
- Pärlmuddar till mig själv med dödskallar.
- Trekantig sjal med fläta i evilla-ullgarn
- Någon slags halstub i kid-silk mohair (eperiment för att testa garnet)

...och sen håller jag även på att planera en randig kofta i bomull/lin. Garnet har jag just köpt, så nu klurar jag på modell, stickfasthet och sånt. Ska bli roligt att sätta igång på riktigt! 8)
Jag håller alltid på med flera projekt samtidigt och de flesta brukar bli klara till sist. :wink:
Just nu stickar jag en basker med mönster i två färger som ska matcha mina senaste vantar. Jag stickar en sjal i spetsmönster men tyvärr har garnet tagit slut innan sjalen var klar så jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Repa upp och använda garnet till något annat, eller sticka slutet i annat garn? :hmm:
Jag håller dessutom på att virka en korg i mattlin.
Nästa projekt är en liten vårmössa till min lilla tjej. Om jag bara kan bestämma mig för vilket garn jag ska använda så tänker jag börja på den i helgen.
Användarens profilbild
Av melon
Jag har också alltid flera projekt igång samtidigt, mycket för att jag inte kan ta med alla på bussen tex, så då har jag en liten och med fördel enkel till bussresan och rastera i skolan, och sen har jag en svårare på G hemma. Har märkt att det är ganska svårt att sticka spets och prata med klasskoimpisar samtidigt :lol:

Just nu har jag precis avslutat min waves of leaves-sjal, har lagt den på blockning och hoppas att den torkar under dagen. Jag har startat en virkad väst till bilresan imorgon, ca 10 timmar i bil, och sen har jag ett par tvåändsstickade halvvantar igång också. Och ett par virkade ballerinatofflor till Dante. Jag tycker det är bra att varva lite, hinner inte bli så trött på något då. Och så brukar jag spurta med nåt som jag vill ha klart fort eller när jag vill börja på nåt nytt.
Jag har också svårt att bara sticka på en sak i taget, men nu har jag bestämt mig för att sticka klart de två projekt jag har igång innan jag får börja på nåt nytt.
På stickorna nu har jag:
*ett par Samuels ullbyxa, randiga i orange och grönt med brun mudd. Heidrun 3-tr ullgarn.
*en rutstickad kofta som jag har hållit på med i omgångar i ett år nu, jag ahr tröttnat ungefär 100 gånger på den, men nu är det sista ärmen, sen är den klar.

På kö har jag:
*Kiri i svart eller lila mohairliknande garn
*Spetsstickad halsduk i cotton/viscos
*svart/lila-randiga blöjbyxor i nyfödingsstorlek i Alaska
*mössa i nyfödingsstorlek i mjölkgarn

Lite lösare planer har jag på:
*Stickad overall i strl 68 i Fabel eller Alpacka
*Tofflor till mig
*Kofta till Vidar i nåt ostickigt material på stora stickor
*Stickade byxor i Eskimo och/eller Fabel
*Omlottkofta strl bebis i Fabel
Bubbi skrev:Just nu stickar jag på:

En lila kofta till mig, nästan klar, men ärmarna är såååå tråkiga
En halvfärdig blå citronsjal
Ett par cashmerinobyxor, stl 56
Känner igen detdär! Har flera tröjor som ligger och väntar på detdär lilla sista. :rodna: Men det blev lite bättre sen jag började sticka båda ärmarna parallellt så att det blev klara på samma gång.

Kul att läsa om vad ni stickar! Mycket fint blir det!

Fundera på om det är någon av er som stickat en sånhär http://garnstudio.com/drops/mag/119/4/4-2.jpg? Är lite sugen på att försöka förstå mig på "snurren".

Nu ska jag sticka lite på min kläning (som för övrigt är mitt första frihandsstickade plagg) Hetsa mig gärna med bilder så att jag blir klar någon gång. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av MuuM
SaraLj skrev: Känner igen detdär! Har flera tröjor som ligger och väntar på detdär lilla sista. :rodna: Men det blev lite bättre sen jag började sticka båda ärmarna parallellt så att det blev klara på samma gång.

Fundera på om det är någon av er som stickat en sånhär http://garnstudio.com/drops/mag/119/4/4-2.jpg? Är lite sugen på att försöka förstå mig på "snurren".

Nu ska jag sticka lite på min kläning (som för övrigt är mitt första frihandsstickade plagg) Hetsa mig gärna med bilder så att jag blir klar någon gång. :Hahaa:
japp, jag har gjort en möbiussjal, det var skoj. inte alls svårt rent tekniskt, bara lite pilligt vid uppläggningen.
Användarens profilbild
Av Elsa
Välkommen SaraLj! :D

Projekt här hemma...

en nyss avslutad blöjbyxa efter Samuels blöjbyxemönster. De vart tyvärr inte helt bra. Lite för breda och trånga i benen. Ska se om de går att töja ut.

Nyss påbörjade är ett par handledsvärmare i grönt och blått viskosgarn samt denna http://garnstudio.com/drops/mag/94/8/8-2.jpg fast i svart. Till mig! :tumup: :D

Jag har även lovat att sticka en sommarklänning till M i bomull, men den är bara på idéstadiet ännu.
Av Ponyo
SaraLj skrev:
Bubbi skrev:Just nu stickar jag på:

En lila kofta till mig, nästan klar, men ärmarna är såååå tråkiga
En halvfärdig blå citronsjal
Ett par cashmerinobyxor, stl 56
Känner igen detdär! Har flera tröjor som ligger och väntar på detdär lilla sista. :rodna: Men det blev lite bättre sen jag började sticka båda ärmarna parallellt så att det blev klara på samma gång.

:kamera: :app:
Av Britt
Jag har inte något större projekt liggande om man inte räknar en tröja som jag började på för snart 15 år sedan och ledsnade på. Den är så omodern att jag ska repa upp när jag kommer mig för. Under vintern har jag stickat ett 15-tal vantar, några grytlappar, 7 OS-mössor och 3 bokmärken där jag övat mig på engelskt mönster. För två veckor sedan började jag en kurs i tvåändsstickning, så jag har nu gjort en halv vante och väntar ivrigt på måndagskvällens lektion när vi ska göra tummens början. Jag har också en halv strumpa på G, men då vill jag vara ifred eftersom det också är ett mönster ur en engelsk bok. Jag har lovat att sticka en mössa åt en kompis mamma som tappat håret av sin strålbehandling, så bara hon bestämt sig för färg och garn så sätter jag igång. Förra helgen var det marknad, så då köpte jag lite garn som ska passa till nån sjal hade jag tänkt.
Användarens profilbild
Av melon
Ska man verkligen acceptera att det skiljer så mycket på kauni effektgarn? På deras egen websida är färgen EL marin/lila/turkos. Jag beställde ett nystan från 3stickor.se och märker nu, efter att jag virkat upp halva nystanet och därmed inte får byta det, att det är bara lila och marin och inte en gnytta turkos finns i garnet :cry: Jag har skickat mejl till kauni för att höra vad de säger men jag vill höra med er också.
Av corona
melon skrev:Ska man verkligen acceptera att det skiljer så mycket på kauni effektgarn? På deras egen websida är färgen EL marin/lila/turkos. Jag beställde ett nystan från 3stickor.se och märker nu, efter att jag virkat upp halva nystanet och därmed inte får byta det, att det är bara lila och marin och inte en gnytta turkos finns i garnet :cry: Jag har skickat mejl till kauni för att höra vad de säger men jag vill höra med er också.

Jag tycker att du har helt rätt!
Och du borde få byta det (tycker jag!)...är man skyldig att linda upp nystanet och inventera det innan man sätter igång??
corona skrev:
melon skrev:Ska man verkligen acceptera att det skiljer så mycket på kauni effektgarn? På deras egen websida är färgen EL marin/lila/turkos. Jag beställde ett nystan från 3stickor.se och märker nu, efter att jag virkat upp halva nystanet och därmed inte får byta det, att det är bara lila och marin och inte en gnytta turkos finns i garnet :cry: Jag har skickat mejl till kauni för att höra vad de säger men jag vill höra med er också.

Jag tycker att du har helt rätt!
Och du borde få byta det (tycker jag!)...är man skyldig att linda upp nystanet och inventera det innan man sätter igång??
Jag har stickat en sjal i Kauni och i det nystanet var det en knut mitt i och då kom färgerna helt fel sen... Köper jag mer Kauni nån gång kommer jag nysta om det innan jag börjar.
På stickorna här fiins just nu en tröja till min syster i "Alpstickning" mönster från yllotryll, en Uggletröja till lilla Arvid och Rettvest från Pickles till mig själv. Västen måste jag nog repa upp för jag har visst inte L när det gäller stickat har jag förstått....

Sen finns det en tröja i lin som jag har repat en gång och någre urfina handfärgade silke/merino härvor här som jag ska sticka en sjal till mig och en till mamma av. Vet bara inte mönter än, kanske citron.
Jag mailade garnkorgen och klagade på kauni när det var knut mitt i så att färgskiftet blev abrupt (precis som för willywonka) och fick svaret att "Ja, det får man acceptera för ett garn som inte kostar mer än så". Så nu nystar jag alltid om kauni de gånger jag köper.
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?