Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Elflin skrev::duh: :hopmad: :( :gaah: :dum:
Åhhh... så dum jag är! Jag har missat att öka på ett varv för 23 varv sedan... Nu är ärmarna olika långa! Suck! Frågan är nu om jag ska riva upp hela bakstycket (150m) eller framstycket (som jag redan gjort-och som har ett fel jag tänkte strunta i) Blä! Jag är så trött på den här overallen just nu!
hur pass olika?

gjorde inte du dropsoverallen? då kanske det går att korrigera med mudden sen?
Nu har jag hittat en hjälmmössemönster som går från strl 36 och uppåt! :vågen:
10 kronor fick jag betala på Ljungqvist, men det fick det vara värt. Nu ska jag sticka en hjälmmössa i pyttenyfödingsstorlek i mjölkgarn. :loving: :vågen:

(Dessutom har jag bara en ärm kvar på rutkoftan som jag har hållit på med till och från i ett år nu. :vågen: )
emindy skrev:
Elflin skrev::duh: :hopmad: :( :gaah: :dum:
Åhhh... så dum jag är! Jag har missat att öka på ett varv för 23 varv sedan... Nu är ärmarna olika långa! Suck! Frågan är nu om jag ska riva upp hela bakstycket (150m) eller framstycket (som jag redan gjort-och som har ett fel jag tänkte strunta i) Blä! Jag är så trött på den här overallen just nu!
hur pass olika?

gjorde inte du dropsoverallen? då kanske det går att korrigera med mudden sen?
Jo, jag gör min andra dropsoverall nu, den andra är högt älskad men för liten nu. Tyvärr tror jag inte att det fungerar att bara korrigera med mudden sedan eftersom det skiljer 3cm i längden på ärmen. :gaah: Jag tror att jag ska dra upp framstycket....
zandrama skrev:Nu har jag hittat en hjälmmössemönster som går från strl 36 och uppåt! :vågen:
10 kronor fick jag betala på Ljungqvist, men det fick det vara värt. Nu ska jag sticka en hjälmmössa i pyttenyfödingsstorlek i mjölkgarn. :loving: :vågen:

(Dessutom har jag bara en ärm kvar på rutkoftan som jag har hållit på med till och från i ett år nu. :vågen: )
Härligt! Sen jag började sticka har jag börjat bli sugen på en liten till :fnissa: Började sticka på en tröja förra graviditeten men körde fast, tänkte fråga min mamma om råd, men tröjan ligger fortfarande i garderoben :roll: . Nu skulle jag nog klara av att reda ut det själv men känns så lagom kul när hon drar 86 nu :lol: .
Användarens profilbild
Av MuuM
Empatikan skrev:
zandrama skrev:Nu har jag hittat en hjälmmössemönster som går från strl 36 och uppåt! :vågen:

Härligt! Sen jag började sticka har jag börjat bli sugen på en liten till :fnissa: Började sticka på en tröja förra graviditeten men körde fast, tänkte fråga min mamma om råd, men tröjan ligger fortfarande i garderoben :roll: . Nu skulle jag nog klara av att reda ut det själv men känns så lagom kul när hon drar 86 nu :lol: .
Oh! Tack för påminnelsen! jag har ju helt glömt bort att färdigställa ufot som min mor påbörjade när jag var liten... Den ska bara sys ihop och är nog helt lagom åt lillfisen nu! :lol:
Användarens profilbild
Av Edith

Åhh, ett sån't mönster skulle jag också vilja ha tag i! Du vet ingenstans på nätet där man kan få tag i det? Eller vilka som har gjort mönstret så kanske jag kan lyckas hitta det...?
Edith skrev:

Åhh, ett sån't mönster skulle jag också vilja ha tag i! Du vet ingenstans på nätet där man kan få tag i det? Eller vilka som har gjort mönstret så kanske jag kan lyckas hitta det...?
Det är från Marks&Kattens, men jag har ingen aning om var man kan hitta det på nätet. I det här mönstret ingår också lite koftor, en sovpåse, en annan mössa och ett par hängselbyxor. 00092 heter det och stickas i original i Peggelen akrylgarn eller Karusell superwash-ull.
Användarens profilbild
Av Edith
zandrama skrev:
Edith skrev:

Det är från Marks&Kattens, men jag har ingen aning om var man kan hitta det på nätet. I det här mönstret ingår också lite koftor, en sovpåse, en annan mössa och ett par hängselbyxor. 00092 heter det och stickas i original i Peggelen akrylgarn eller Karusell superwash-ull.
Ok, tack! Ska kolla på "min" garnaffär om det kanske finns där. Förmodligen inte, men då hittar jag säkert något annat som passar. :D
zandrama skrev:
Edith skrev:

10 kr för alla de mönstren låter som rena fyndet :tumup:
Hejsan!
Här vill jag också vara med och snacka. :hello:

Jag jobbar för närvarande på en dubbelknäppt kofta till lillkillen en tröja med cyklar till stora killen en stickat klänning till mig själv och har en korg med grejer färdiga att montera. Sen när jag är klar med det så ska jag sticka ullbyxor till blöjorna.... :-) Har väldigt svårt för att bara ha ett stickprojekt åt gången. :?

Vad håller ni andra på med?
SaraLj skrev:Hejsan!
Här vill jag också vara med och snacka. :hello:

Jag jobbar för närvarande på en dubbelknäppt kofta till lillkillen en tröja med cyklar till stora killen en stickat klänning till mig själv och har en korg med grejer färdiga att montera. Sen när jag är klar med det så ska jag sticka ullbyxor till blöjorna.... :-) Har väldigt svårt för att bara ha ett stickprojekt åt gången. :?

Vad håller ni andra på med?
:valkommen:

Jag håller för tillfället på med ett projekt till mig själv!! (det har varit ovanligt senaste året eller så)
En halsduk med mitt allra första spetsstickningsmönster! Leaf lace scarf i entrådigt ullgarn som matchar min gudrunsjödén-kappa. :-)

Jag hade hemskt gärna haft flera projekt igång samtidigt men då tappar jag största motivationen att göra färdigt och det är att få börja på ett nytt projekt :roll:
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?