Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

ganesha skrev:Varvräkning, hur gör ni? :hmm: Varvärknare? Räknar varv? Mäter? Skriver upp?
Jag skriver upp och räknar, är så yr att jag inte litar på mig själv.. Jag såg en varvräknarapp till iphone för längesen och kände att en sån skulle man ha, men jag har ingen iphone och att köpa en bara för den appen kändes lite väl nördigt..
Användarens profilbild
Av ellla
Juliusdotter skrev:
ganesha skrev:Varvräkning, hur gör ni? :hmm: Varvärknare? Räknar varv? Mäter? Skriver upp?
Beror på. Räknar, mäter, sätter markörer, märktråd http://www.garnstudio.com/lang/se/video ... mbnails=on. Beror på vad jag stickar och vad jag räknar.
Skriver upp och räknar. Ofta blir det ett streck för varje varv på olika ställen i anteckningsblock...
Användarens profilbild
Av melon
Olika, mestadels mäter jag och räknar eftersom jag sällan stickar efter mönster. Varvräknaren till iphone är toppen, den använder jag när det är noga :wink: och långa projekt för telefonen har jag alltid med mig. Märktråd gillar jag, används nästan jämt!
Användarens profilbild
Av tweed
Varvräkning: JAg köpte en liten mojäng på syfestivalen i Borås, som inte sitter på stickorna utan man kan ha den i ett band runt halsen eller liggande bredvid sig. Man vrider inte fram numren som man gör på en traditionell som man sätter på stickan, utan klickar på en knapp så hoppar den fram ett steg. Den gillar jag jättemycket. Har provat vanlig som man sätter på stickorna också, men den glömmer jag bara att flytta fram :roll: Enda nackdelen med klickvarianten är väl att den är lite för spännande för barn :lol:

Vad heter appen? Jag har ju android, men har man ett bra sökord så är det ju lättare att söka där också :wink:
Användarens profilbild
Av Edith
kvarnvik skrev:Varvräkning: JAg köpte en liten mojäng på syfestivalen i Borås, som inte sitter på stickorna utan man kan ha den i ett band runt halsen eller liggande bredvid sig. Man vrider inte fram numren som man gör på en traditionell som man sätter på stickan, utan klickar på en knapp så hoppar den fram ett steg. Den gillar jag jättemycket. Har provat vanlig som man sätter på stickorna också, men den glömmer jag bara att flytta fram :roll: Enda nackdelen med klickvarianten är väl att den är lite för spännande för barn :lol:

Vad heter appen? Jag har ju android, men har man ett bra sökord så är det ju lättare att söka där också :wink:
County heter varvräknarappen i Android. Mycket användbar! 8)
Juliusdotter skrev:Galet härligt mycket garn, så mycket förberedelser och för mig snopet fort färdigt.
http://www.youtube.com/watch?v=VVRfVEONxJQ
Hade velat se något "vackrare" i det färdiga resultatet, men grymt häftigt.
Förberedelserna var vackrare än slutresultatet. Underbart när alla trådarna i olika färger hängde upp på balkongen men jag tyckte att skönheten försvann när allt blandades i en enda röra i slutresultatet.
Det såg väldigt tungt ut att sticka. :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
Edith skrev:
kvarnvik skrev:Varvräkning: JAg köpte en liten mojäng på syfestivalen i Borås, som inte sitter på stickorna utan man kan ha den i ett band runt halsen eller liggande bredvid sig. Man vrider inte fram numren som man gör på en traditionell som man sätter på stickan, utan klickar på en knapp så hoppar den fram ett steg. Den gillar jag jättemycket. Har provat vanlig som man sätter på stickorna också, men den glömmer jag bara att flytta fram :roll: Enda nackdelen med klickvarianten är väl att den är lite för spännande för barn :lol:

County heter varvräknarappen i Android. Mycket användbar! 8)
Jag hittade den faktiskt själv, kom på att det nog var lämpligt att söka på knitting :roll: Där finns nåt som heter knitting cards också, verkar funka ungefär som "projects" på Ravelry, är det någon som har den?
Maddemoa skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag sätter oftast streck på ett papper. Vanligtvis mönstret :)
Samma här!
Jag med. Små streck i marginalerna eller om jag stickar spetsmönster brukar jag använda en post-it lapp och flytta den i mönstret efterhand som jag stickar.
Får komma på något. Brukar räkna, men ibland är det inte helt ultimat. Och ofta spelar det ju ingen större roll om det är exakt, men gör man till exempel fuskmuddar kan det ju vara käckt att ha lika många varv av saker och ting.
Fast gör väldigt sällan efter mönster på papper så kan inte rita på det pappret. Men får nog klura en aning.

För att hålla i huvudet och fortsätta på samma siffra sist är inte så lätt. Inte när man som jag kan tänka "har gjort tre varv. är på fjärde. åh, snart är det femte varvet" och sen lägga ner stickningen och ta upp... :hmm: har jag då gjort tre fyra eller fem varv? eller ska jag börja på tredje, fjärde eller femte? :wink:
Användarens profilbild
Av nakum
Jag gör som så många andra och sätter streck på ett papper, oftast en post-it lapp som jag sätter på mönstret. Det började jag med när jag insåg att det var helt omöjligt att hålla reda på vart jag var när man samtidigt jobbade med att hjälpa andra hitta rätt i deras stickning, jag tappade bort mig totalt i min egen då. :lol: Eller för den delen barn som kommer och rycker i stickningen och säger "Inte mamma sticka nuuuu.." :wink:
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 291

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?