Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Dessa va ju för söta också:
BildBild
Av Marika
Jag har sytt några Waldorfdockor. Det jag tycker har varit pilligast är att sy ihop axlarna och sy dit huvudet.

Sen skall man tänka på att ha en tät och bra kvalitet på "huden". köp en som inte är tunn. Det är väldig skillnad.

Sen rekomenderar jag som alltid när man skall göra något efter instruktioner. Läs igenom ALLT innan du sätter igång!! Då slipper man överraskningar under arbetest gång.
Användarens profilbild
Av melon
Åh, jag älskar att göra waldorfdockor! :D Jag började för ett år sen och nu är jag helt fast. Så länge jag får bestämma ska min dotter (och förhoppningvis hennes framtida syskon) bara leka med waldorfdockor. Jag har lite svårt för idealbilden som barbiedockor och de där bratzdockorna målar upp.

Nä, då är dessa mycket bättre, mjuka, varma och med ett ansikte som kan vara både ledsna och glada!

Bild

Det här är 2 av mina dockor...

Bild

Senaste dockan. En modell som passar lite mindre barn. Med fastsydda kläder och en luva som är "lös". Den går mycket fortare att sy, ingen kropp att jobba så mycket med, utan man syr bara ihop 5 rektanglar ( ben, ben, armar framsida, armar baksida och luva) stoppar ett huvud och händer och syr fast! Jag har även gjort några med fastsydd luva och utan händer och det är ju ännu enklare.

Bild

Det som tar tid är ju håret...
luxia skrev:Nu blev jag ju sugen på att sy en själv! Är det svårt?

Nu har jag börjat sukta igen ... Ungefär hur lång tid tar det att sy en docka? (Jag har ingen aning ...)

Har lite många projekt på gång, men jag vill ju så gärna ge sonen en docka!
Bissa skrev:Här ska sys två dockor :D Är de svåra :roll:

:shock: hittade en beskrivning.. tror det får bli kalikådockor istället :oops:

Kom igen! :lol: Första dockan kan vara lite klurig, lusläs beskrivningen så fattar ni nog grejen. När man väl har förstått hur det ska gå till är det ganska lätt. Det som kan vara lite klurigt är att få till axlar och huvud precis som Marika skriver. Själva dockan brukar gå på en kväll (3-4) timmar om jag får jobba ifred, det som tar tid är ju som sagt håret, brukar nog lägga ca 10-15 timmar på att sy hår... Och att sticka kläder tar också ganska lång tid. Men sy kläder går fortare såklart!
Jag köpte boken "Waldorfdockor" av Dockdrottningen Karin Neuschütz, i den finns massor av bra bilder... Har sett att den har funnits på tradera också...

Kom igen nu tjejer, vill se fler dockor!! :lol: :lol: :lol:
(Perfekt julklapp också)
Av Petra
Melon: superfina är dom. :lol: Tufft med den klädda modellen. Ska försöka mig på en sådan en dag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?