Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
#8461091
På deras sida står att de laserskär plexiberlockerna ;)

"Våra hängen och berlocker av Plexiglas ritar och skär vi själva ut med laser.
Tjockleken på det plexiglas vi använder är 3, 4, 5 och 6 mm.
Plexiglas (Acryl) har mycket god åldringsbeständighet och UV-beständighet. ( 10 år )
Ett av våra plexiglas - Radiant spegelplexi- har en speciell ytbehandling
vilket gör att färgen ändras beroende på att betraktningsvinkeln reflekterar det befintliga ljuset
i alla regnbågens färger. Färgen är svår att visa på våra produktbilder.
...
De maskiner vi använder vid utskärning och gravyr är Epilog 25W och LaserPro Spirit 60W."
Användarens profilbild
Av puppan
#8461228
Vi gjorde hängen i träslöjden i mellanstadiet kommer jag ihåg. Sågade med bladsåg tror jag.
Användarens profilbild
Av Grönöga
#8461260
Fina skrev:
Vad snyggt! Mattan var :love:

Guldsmedssåg har jag så det är i alla fall ett steg i rätt riktning. :D Med borr undrade jag om ett sånt där stort åbäke eller handborr. Gillar de stora åbäkena, synd att man inte har en egen snickeriverkstad.

Men jag som inte vet eller har koll på något, hur hittar jag/söker upp ett glasmästeri?
Åh Tack!

Men då så, har du sågen så är det bara att börja! :tumup:

Lättaste är att söka på glasmästeri i telefonkatalogen/eniro tänker jag.
Av Karim.Ellen
#9569789
Alicia8 skrev: tis jul 19, 2022 15:27 Är det möjligt att göra hantverk med ditt pexiglas? Jag skulle vilja skapa ett slags smyckeskrin av glas, men jag behöver ett verktyg som är exakt och som jag kan använda med omsorg. Tror du att pexiglas är rätt verktyg för mig?
En mindre bågsåg kanske borde funka, eller behöver du något ännu känsligare tror du?
Av AllenGriffith
#9571553
När du har fått tag på plexiglasbitarna kan du använda olika verktyg och metoder för att forma och dekorera dem. Här är några idéer:

Skärning: Du kan använda en såg, kniv eller lasermaskin för att skära ut önskade former från plexiglasen. Var noga med att använda rätt skyddsutrustning och arbeta försiktigt.

Etsning: För att ge plexiglasen en texturerad yta eller mönster kan du använda etsningstekniker. Det finns speciella etspennor och etskrämer tillgängliga som kan användas för att skapa mönster på ytan. Se till att följa anvisningarna noggrant när du använder sådana produkter.

Stämpling: Du kan använda stämplar och bläck för att trycka mönster eller bilder på plexiglasen. Se till att använda bläck som är kompatibelt med plexiglas och testa på en provbit för att se hur resultatet blir.

Måla och dekorera: Du kan också använda färg, lack eller andra dekorationer för att skapa intressanta mönster och färgeffekter på plexiglasen.
Av Alberta Graham
#9571752
Om det står på deras sida att de laserskär plexiberlockerna, betyder det att företaget har en utrustning för att laserskära plexiglas för att tillverka plexiberlocker. Laserskärning är en process där en laserstråle används för att skära genom material, inklusive plast som plexiglas. Detta möjliggör noggranna och precisionsklippningar för olika användningsområden, inklusive skapande av olika produkter som plexiberlocker.

Om du är intresserad av att skaffa plexiberlocker från dem, rekommenderas det att du kontakta företaget direkt för att få mer information om deras produkter och tjänster. Om du har några specifika frågor om laserskärning av plexiglas eller något annat ämne, svarar jag gärna på dem baserat på den kunskap jag har fram till september 2021

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?