Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av craler
Hej!

Jag har precis börjat tova lite sittkuddar men har lite problem med att få rätt finish på ytan. Ibland blir det mjukt och fint, men ibland ser man hur ullen går kors o tvärs. Se bilder här: http://imgur.com/a/8zxlo
Den första bilden är när det går fel, och den andra är så jag vill ha det.

Jag försöker vara jättemjuk i början av tovningen och ha mycket såpvatten (ca 45 grader varmt). Någon som kan se direkt vad jag gör för fel?

Tack på förhand!
/Jonas
Användarens profilbild
Av dolvis
Är det samma typ av ull i båda? Ibland kan det bli olika pga ullkvaliteten. Men jag antar att du har samma ull.
Jag är inte jättebra på det, men har tovat en del. Det ser ut på första bilden som att du kanske varit lite för vidlyftig i rörelserna i början, men det säger du ju att du tänker på. Jag brukar för att få en slät yta bara stå och klappa rakt ner i ullen en lång stund tills det börjat filta sig, innan jag börjar gnugga något alls åt sidledes. Sen kan det ju ha betydelse hur jämt du lägger ut lagren också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?