Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gienah
Hej!

Jag har tänkt sy en långsjal och är på jakt efter tyg! Jag vet att tyget ska vara lite stretchigt på diagonalen men stumt åt övriga håll... problemet är att jag aldrig ägt eller ens känt på någon vävd långsjal tidigare (är lite ny på detta, bär min 10 veckors tjej i en trikåsjal än så länge). Googlade mig till att vissa har sytt sjalar av tyget "Lenda" från IKEA. Var och kände på tyget idag och jag blev lite förvånad över hur hårt och ostretchigt det kändes på diagonalen! Tänkte därför fråga här om någon här på forumet har några erfarenheter av just det tyget? Eller kanske kan tipsa om något annat tyg?

Tack på förhand! :)
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Får jag fråga varför du vill sy en egen? Jag vet att de kan vara dyra nya men begagnade kan du hitta storchenwiege eller hoppediz för under 300kr ibland billigare. Då vet du att tyget är tänkt att bära i och strechar på rätt sätt, och du slipper göra jobbet med att sy...
Av gienah
Anledningen till att jag tänkte sy var just för att jag för tillfället inte har möjligt att lägga så mycket pengar som de flesta sjalar verkar kosta och tänkte därmed vara lite ekonomisk, hehe. :lol: Men det går att hitta så billiga alltså? Några i den prisklassen har jag inte lyckats hitta ännu, men får kanske ha lite is i magen och fortsätta kolla runt i sådana fall! Tack för tipset! :)
Användarens profilbild
Av SCSI
Grejen är ju dessutom att sjalar bara blir bättre av att användas, så det är ingen nackdel att de är begagnade, tvärtom! Hoppas att du får napp.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?