Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, man stickar den i en bit lite sicksackigt eller vad man ska säga och sen syr man ihop med en söm bak. Blir en jättefin hjälmmössa som är lite spetsig fram i pannan, någon som fattar vad jag menar? :lol:
Ja! Det är en hjälmmössa, men vet inte om det är rätt mönster eftersom där inte finns någon bild, men tror att det kanske kan vara det! :)
Scilla skrev:Oh, den där har jag stickat många gånger. Blir så fin!! :loving:
Jag har aldrig gjort det innan men tänkt det många gånger! Tänkte använda bomullsgarn, har du gjort det någon gång?
Aborre skrev:Vi fick en sån i födelsepresent. Den var jätte söt och fin men värdelös, täckte varken panna eller nacke och satt knepigt kring öronen. Men.. tanken slår mig nu.. den kanske var felstickad :hmm: :lol:
Låter jättekonstigt, såg den ut som den på bilden? För den sitter ju väldigt bra. Har många i min omgivning som stickat den till alla möjliga och verkar väldigt nöjda. :D
Ponyo skrev:Jag stickade enl detta mönster till B. Den satt toppenbra:
http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 16&lang=se

Kanske sidengarn ist för bomull?
Men är inte det i princip samma??
Ketronya skrev:
Jag har aldrig gjort det innan men tänkt det många gånger! Tänkte använda bomullsgarn, har du gjort det någon gång?
Jag har stickat den i bomull. Orkade dock inte fixa knytsnören innan den blev för liten :hide: :lol:
isbl skrev:
Ketronya skrev:
Jag har stickat den i bomull. Orkade dock inte fixa knytsnören innan den blev för liten :hide: :lol:
Jag orkade inte heller fixa snören (:hide:) men använde den flitigt i alla fall. Den sitter ju väldigt bra och ramlade inte av trots att den inte var fastknuten :tumup:
Jag vet att jag en gång testade att göra den mössan fast med längre och bredare sidor, så den täckte kinderna mer. Kommer dock inte ihåg var jag lagt mönsterändringarna jag gjorde.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?