Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Har du sytt dregglisar? Bästa tipsen? Vad ska jag tänka på? Vad ska man ha som baksida? Jag tänkte att det är ju hur lätt som helst, tygsnuttar finns ju.. först satt jag en hel fm och ritade mönster, sen ska jag sy en provdregglis men hittar inget bra baksidetyg i mina lådor, så provar jag att sy ihop den med tät zickzack då overlocken gav upp sist jag använde den men det blev inte alls bra o mönstret kändes inte bra trots att jag ritade av min bästa dregglis, grrr... jag orkar inte med nåt tjafs, jag vill att saker ska funka direkt! Hur svårt kan det vara?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Hittar inget fint tjejigt pluttigt rosa tyg på ohlssons heller, missade muffinstyget o alla andra jag trånat efter förr, nu finns det inga (för mig) tjejigalängre.
Av Smultronbarn
Har du kollat Stoff och Stils webbshop? Tänker att de kan ha en hel del söta tyger.

Tänker du trikå, typ lakansväv eller fleecce eller?
Användarens profilbild
Av Sara+
SCSI skrev:Fleece eller microfleece till baksidan, trikå eller mjukt bomullstyg på utsidan körde jag.
så gjorde jag också
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Jag har sytt i interlock på båda sidorna. Och helt i ull, de är ljuvliga. Velour blir bra det med.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ms Morrison skrev:Jag har sytt i interlock på båda sidorna. Och helt i ull, de är ljuvliga. Velour blir bra det med.
Vad är interlock? :oops:
SCSI skrev:Fleece eller microfleece till baksidan, trikå eller mjukt bomullstyg på utsidan körde jag.
Vart hittar man microfleece?
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Jennelii skrev:
Ms Morrison skrev:Jag har sytt i interlock på båda sidorna. Och helt i ull, de är ljuvliga. Velour blir bra det med.
Vad är interlock? :oops:

Interlock:
En typ av trikåtyg. Fram och baksida ser i princip likadana ut och ett annat kännetecken är att kanterna inte rullar sig när man klippt. Tänk tjockare, stadigare t-shirt eller filt.
Användarens profilbild
Av rithelo
Gå in på nån vanlig klädbutik och hitta ett plagg i ett tyg du tycker om och klipp ut mönstret ur det :tumup:
Jag har gjort många dregglisar av vanliga fleecefiltar och gamla t-shirts eller munktröjor.
Blir det för varmt till sommaren kan du köra båda sidor vanlig tyg eller om du vill ha lite mer uppsugande; en gammal frottéhandduk som baksida och bomullsväv/trikå till framsida :tumup:

Vad är det som inte känns bra med mönstret?
Fel passform, för tight, svårsytt?
Är det lika illa när du provar det på tjejen?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?