Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sara+
Jag har en kofta som jag gillar men den är för lång.
Går det att repa upp den nedifrån?

Så kan jag sticka en ny resår från andra hållet i så fall? :hmm:
Det funkar fint. Klipp en maska litet ifrån där du vill att den nya resåren ska börja, så att du kan repa upp några varv för att plocka upp maskor. Det kan vara bra att härva garnet och blöta det för att det ska kunna torka slätt efteåt, för at inte den nya resåren ska se krullig ut.
OBS!
Är tröjan handstickad? Är den slätstickad?

Jag kan se två problem som kan uppstöta. Om tröjan är stickad från andra hållet. Dvs att den börjades stickas nerifrån och upp så är det väldigt svårt att repa upp resåren. Du kommer inte heller kunna plocka upp maskor i resåren snyggt, de kommer vara förskjutna. Finns det däremot ett slätstickat parti ovanför resåren så ser prognosen betydligt ljusare ut. Eller om tröjan är stickad uppifrån och ned. Då blir resultatet toppen.
Du kan göra så att du klipper bort en del av tröjan, alltså klipper på två ställen, tar bort mittbiten, sparar resåren och syr fast den för hand med maskstygn.
Bild
Ponyo skrev:OBS!

Jag kan se två problem som kan uppstöta. Om tröjan är stickad från andra hållet. Dvs att den börjades stickas nerifrån och upp så är det väldigt svårt att repa upp resåren. Du kommer inte heller kunna plocka upp maskor i resåren snyggt, de kommer vara förskjutna. Finns det däremot ett slätstickat parti ovanför resåren så ser prognosen betydligt ljusare ut. Eller om tröjan är stickad uppifrån och ned. Då blir resultatet toppen.
Den är köpt o maskinstickad och slätstickad. Den är så lång att det behöver bort ca 10-15 cm utöver nedre resåren.
Så det finns lite utrymma för misstag om jag säger så, men inte hur mkt som helst 8)
Kanske inte så dumt att klippa av en rad som Marion visar. Om resåren verkar ok så kan jag försöka få fast den, annars repa upp en bit slätstickning o sticka om.
Om jag har en kvällsstund utan bebis i famnen så finns det goda förutsättningar. Dvs kommer att hända vilket år som helst..
Sara+ skrev:
Ponyo skrev:OBS!

Den är köpt o maskinstickad och slätstickad. Den är så lång att det behöver bort ca 10-15 cm utöver nedre resåren.
Så det finns lite utrymma för misstag om jag säger så, men inte hur mkt som helst 8)
Kanske inte så dumt att klippa av en rad som Marion visar. Om resåren verkar ok så kan jag försöka få fast den, annars repa upp en bit slätstickning o sticka om.
Om jag har en kvällsstund utan bebis i famnen så finns det goda förutsättningar. Dvs kommer att hända vilket år som helst..
Det är en kofta? Har den en resårkant fram?
Sara+ skrev:Ja just det, det är en kofta. Ingen resårkant fram, den har inga knappar
Är den slätstickad även fram?
Minsta aviga maska kommer nämligen hamna snett. Och är du petig så kommer du nog alltid störa dig på det. Är den stickad i ett stycke?

Har nämligen gått på nitar själv, och lärt mig den hårda vägen
Ponyo skrev:
Sara+ skrev:Ja just det, det är en kofta. Ingen resårkant fram, den har inga knappar
Är den slätstickad även fram?
Minsta aviga maska kommer nämligen hamna snett. Och är du petig så kommer du nog alltid störa dig på det. Är den stickad i ett stycke?

Har nämligen gått på nitar själv, och lärt mig den hårda vägen
Nu när jag hämtat den för att titta så inser jag att jag inte har direkt fotominne..

Det är en kofta, utan knappar, men, med påsydd resår på framkanten 1avig1rät, i nederkant är det 2avig2rät, nederresåren är stickad i samma stycke som framsidan.

(är detta bra eller dålig info+ Var länge sen jag stickade annat än enstaka bäbissockor :rodna: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?