Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av funshine
Runt 2006 cirkulerade ett mönster här på sjalbarn. Det var dragkedjor i båda sidor som passade i den vanliga jackan och jag tycker mig minnas att passformen gick att justera för att även passa en gravidmage. Någon som minns vad jag pratar om och har kvar mönstret eller kanske ngn som sydde efter det och är villig att fota och mäta kreationen?
Senast redigerad av funshine den fre feb 21, 2014 17:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag tror inte att det är den du pratar om, men jag sydde en panel till min jacka. Först köpte jag en dragkedja som passade, sedan sydde jag en panel med resår upptill och nedtill. Om det verkar intressant kan jag försöka leta upp den och ta en bild samt mått.
Användarens profilbild
Av Fryle
Efter ett hopp från tremeterssvikten hittade jag detta på garderobsbotten:
Bild

Panelen är 26 cm bred och dras med hjälp av resåren ihop till ungefär hälften. Den består av vindtyg och lakansväv. Den extra resåren en decimeter ner är för att hålla ihop panelen när jackan är lite uppknäppt för att låta barnet få lite luft och kunna se ut. :D

Fråga om du undrar något mer. :tumup:
Användarens profilbild
Av funshine
Tack för djupdykningen.
Det är alltså bara ett rektangulärt stycke. Hur blir passformen då? Bylsigt någonstans? Räcker de 26 cm till barnet eller fanns det plats i jackan från början? Den jag ska sy till är ganska figursydd borde jag lägga till lite mer på bredden då?
Användarens profilbild
Av Fryle
Hm, jag är nog inte den rätta att fråga eftersom detta är den enda panel jag sytt och det är väl sju år sedan skulle jag tro.

Jackan hade en del extra plats från början, den första tiden bar jag sonen innanför den utan panel. När han sedan växte sydde jag panelen för att få plats med honom innanför. Jag tyckte att rektangelformen funkade bra, men den är ju inte figurformad precis. Resåren höll åt lagom och gav växt- och rörelseutrymme för barnet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?