Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Om jag, som total sticknybörjare, skulle gå en kurs skulle jag vilja att det blev något färdigt när kursen var klar. Helst hade jag då velat lära mig några olika maskor/tekniker och att läsa mönster, så att jag sen skulle kunna fortsätta sticka hemma, men om det inte blev av slapp jag sitta med några oanvändbara provlappar i olika tekniker. För mig hade det tex. kanske varit bra att göra en liten bebiskofta eller vad man nu kan tänkas hinna på en vecka, och att det då ingick både att sticka resår, maska av, kanske något litet mönstrat på ryggen, knapphål och en stadkant eller liknande.

Helst hade jag nog gått en kurs en gång i veckan eller liknande, men det förstår jag inte är aktuellt för dig.
Sanna81 skrev: Helst hade jag nog gått en kurs en gång i veckan eller liknande, men det förstår jag inte är aktuellt för dig.
Det är något jag funderar på här hemmavid såsmåningom. Tror ni folk är beredda att gå en kurs en mil från tätorten? Det finns nämligen möjlighet till en lokal här.

(Och så tänkte jag att den här möjligheten med en kursvecka i Södermanland var ett bra tillfälle att öva.)

Helst vill jag inte ha nybörjarkurser, utan metodkurser för dem som redan kan grunderna. Jag är nämligen inte så bra pedagog, jag har svårt att uttrycka i ord vad jag gör med händerna. Kan kursdeltagarna grunderna kan de lättare se vad jag gör och ta efter.
Om det är bra med dag eller kvällskurs tycker jag beror på vart du tänker hålla kursen. Är det i en stad/samhälle eller ute på landet på en kursgård?
Jag tänker att om jag skulle gå en kvällskurs så vill jag att det är "i närheten", och det är ju fler som har nära om lokalen ligger centralt på något sätt. Ska jag gå en dagkurs gör det mig inte lika mycket om jag behöver åka iväg en bit, det blir liksom ändå en heldagsutflykt.

Jag har gått några handarbetskurser på Länshemslöjdarna i Stockholm. Dels en endagskurs och dels en helgkurs över två dagar. På båda kurserna har kursledaren gått igenom ett antal moment och sen har vi kört igång och folk har frågat alt eftersom dom har kommit till olika momentet. Det har varit ganska mycket tid när alla bara har jobbat på och suttit och småpratat om allt möjligt.
sus skrev:Om det är bra med dag eller kvällskurs tycker jag beror på vart du tänker hålla kursen. Är det i en stad/samhälle eller ute på landet på en kursgård?
Jag tänker att om jag skulle gå en kvällskurs så vill jag att det är "i närheten", och det är ju fler som har nära om lokalen ligger centralt på något sätt. Ska jag gå en dagkurs gör det mig inte lika mycket om jag behöver åka iväg en bit, det blir liksom ändå en heldagsutflykt.
Just i sommar kommer en eventuell kurs att vara i en småstad. Om jag sedan startar något hemmavid blir det ute på landet och då tänker jag mig två kurstillfällen, antingen lördag-söndag eller två kvällar med en vecka mellan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?