Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag har stickat en top, och nu ska den monteras:

"Sys ihop på rätsidan. Sy med efterstygn i främre maskbågen så att den bakre blir synlig."

Hur gör jag det?
Användarens profilbild
Av Ketronya
Verkligen ingen som vet hur man syr efterstygn?
Av Sofie
Jag vet hur man syr efterstygn, det är lätt, bara att googla så finns det massor av förklaringar och bilder.
Men resten av det du skrev har jag ingen aning om :hmm:
Användarens profilbild
Av Stark
Sofie skrev:Jag vet hur man syr efterstygn, det är lätt, bara att googla så finns det massor av förklaringar och bilder.
:iagree: Efterstygn är inge svårt att sy. det ser ut som ------- på ena sidan och du syr bakåt. Dvs först tar du och sticker upp nålen här: . (punkten är där nålen kommer upp) Sen syr du bakåt, åt vänster: - ifrån punkten. Sen för du nålen och tråden åt höger och sticker upp nåle igen: - . Tar nålen och sticker ner den i det föregående stygnets upphål så att du får -- . Fattar du? :hmm:

Men som sagt, resten, det där med en maska som syns eller vad det nu var fattar jag nada av.
Användarens profilbild
Av CAKirre
Stark skrev:
Sofie skrev:Jag vet hur man syr efterstygn, det är lätt, bara att googla så finns det massor av förklaringar och bilder.
:iagree: Efterstygn är inge svårt att sy. det ser ut som ------- på ena sidan och du syr bakåt. Dvs först tar du och sticker upp nålen här: . (punkten är där nålen kommer upp) Sen syr du bakåt, åt vänster: - ifrån punkten. Sen för du nålen och tråden åt höger och sticker upp nåle igen: - . Tar nålen och sticker ner den i det föregående stygnets upphål så att du får -- . Fattar du? :hmm:

Men som sagt, resten, det där med en maska som syns eller vad det nu var fattar jag nada av.
Nu har jag funderat lite och jag undrar om det inte är tänkt som en smygsöm/osynlig söm.
Har här försökt göra en bild av hur jag tror de har tänkt. (tänk, jag skaffade Picasa bara för att försöka visa detta. :hmm: )
Bild
Dra man i den vita tråden som kommer stygnen att dras ihop och bli mer, eller mindre osynlig (längst till höger har jag dragit ihop stygnen). Ignorera det faktum att jag bara sytt i ett och samma stycke, det var vad jag hade till hands... :wink:
Hojta om du inte fattar vad jag menar!
Användarens profilbild
Av Ketronya
CaKirre! Toppen! Tack :D

Jag har varit bortrest i helgen och inte sett era diskussioner här, men den bilden gör det mycket klart tror jag!

Nu slutade det tyvärr så tragiskt att jag repat upp hela tjofräset för det blev för smått så nu måste jag först sticka toppen en gång till i större storlek innan jag kan testa :lol:
Användarens profilbild
Av Ketronya
CAKirre skrev:
Ketronya skrev:Jag kommer att skita i mönstret och sy ihop så här istället, verkar mycket bättre! :D

http://youtu.be/NvAS-HCWk9I
Det är samma teknik. ;)
Hahaha jamen dåså!! :tumup: :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?