Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag köpte en Singer OL för nån månad sen http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... t=overlock och nu har jag äntligen packat upp den och tänkte börja sy. Och jag begriper absolut nada! :( Det tog mig typ en timme att trä den.

Är det nån som vill prata lite overlock med mig?

På en vanlig maskin väljer man ju söm genom att vrida på en sömväljarknapp, föredömligt enkelt. Men här? Är det genom att justera nålar och trådspänning? Rullsömsspak och stygnlängd tycks också ha med saken att göra.

Ska man hålla på och ta bort och sätta i nålarna?

Och inte fattar jag vilken söm som används till vad.

Är det här en ovanligt krånglig OL eller är det bara för att jag är ovan? Jag kan verkligen ingenting, som ni märker, men jag trodde kanske att det skulle vara mer likt en vanlig maskin.

:help:
Jag har också köpt samma maskin. Jag har inte hunnit pröva den ännu, men har tittat på den och läst instruktionerna. jag tycker att den är lik andra ol jag har sytt med, sedan har den några extra funktioner som att koppla ur knivarna och göra olika typers sömmar, som det nog kommer att ta ett tag innan jag testar. Hoppas du får mer svar av andra och lycka till
anxy skrev:Jag har också köpt samma maskin. Jag har inte hunnit pröva den ännu, men har tittat på den och läst instruktionerna. jag tycker att den är lik andra ol jag har sytt med, sedan har den några extra funktioner som att koppla ur knivarna och göra olika typers sömmar, som det nog kommer att ta ett tag innan jag testar. Hoppas du får mer svar av andra och lycka till
Jaha, vad kul! Det låter ju hoppfullt att den liknar andra OL :)

Vilka sömmar brukar du använda mest?
yonohanna skrev:Jag har en Brother overlock, men de är nog ungefär desamma.
Jag orkar inte skriva så myckeg nu, men hjälper dej gärna
Tack! Nu youtubar jag lite och googlar lite. Kanske att jag till slut fattar tillräckligt för att komma igång.
Du kommer nog igång om du läser och kollar på videos.
En overlock är rätt långt ifrån en vanlig symaskin, så det brukar kunna ta ett tag innan man vänjer sig.
När du lärt dig den så kommer du älska den, är i alla fall min erfarenhet. :tumup:

Lycka till!
Ashe skrev:Du kommer nog igång om du läser och kollar på videos.
En overlock är rätt långt ifrån en vanlig symaskin, så det brukar kunna ta ett tag innan man vänjer sig.
När du lärt dig den så kommer du älska den, är i alla fall min erfarenhet. :tumup:

Lycka till!
Tack! Jag har sytt en kjol :app: och det var ju fantastiskt vad kul det var! Det var 4-trådig overlocksöm om jag har fattat rätt. Sen har jag inte hunnit utforska mer :roll: . Men jag har köpt tråd i olika färger, det var nån som tipsade om att man kan trä maskinen med de färger som visas i instruktionen, så att man kan se och förstå vilken tråd som kommer varifrån och vad den har för funktion. Verkar smart.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?