Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
Även om det inte känns som det, så är myggen snart här, det är jag övertygad om.
Jag behöver göra ett antal myggfönster i mitt jobb, till stugan som finns för uthyrning, och jag sitter här och fnular på hur jag löser det hela enklast.

Ska jag använda läkt av något slag, dimensionen talar för det, men samtidigt är väl läkt inte hyvlat?
Bör jag göra ramen med 45 graders vinklar och sedan limma och spika, eller är det bättre att jag fräser ur hörnen och lägger dem halvt i halvt (laska, eller var det nu heter).

Hur har ni gjort? Hur skulle ni göra om ni vore mig?
Användarens profilbild
Av Teusa
Jag har inte gjort något själv, men jag borde då dom i stugan är på G att ge sig. Dom som finns är hyvlade och det hade jag oxå helt klart valt. Nu kommer jag inte alls ihåg hur våra befintliga är gjorda men mitt ex som var snickare hävdade alltid att halvt i halvt är det starkaste och bästa man kan göra.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Vi har myggnät som man fäster med kardborr i fönsterkarmen på landet. Tar ingen plats och funkar super. Det enda negativa är väl att man får sätta lite kardborr i fönstret.
Användarens profilbild
Av CAKirre
Ja, halvt i halvt känns bäst, även om det innebär att jag måste fixa en maskin, tänker inte sitta och hugga ur med stämjärn till 20 fönster. :roll:

Teusa: Har du någon koll på vad det kan vara för dimension på virket i ramen? 2 cm x 3 cm, eller är de tjockare?

HannaGerda: Det är de där kardborresakerna jag vill bli av med. Eftersom stugan är för uthyrning så är det en del som sätter upp sånt och en del andra som sliter ner det. Det resulterar i att det inte ser så fint ut runt fönstren. :notworking:
Av Ponyo
HannaGerda skrev:Vi har myggnät som man fäster med kardborr i fönsterkarmen på landet. Tar ingen plats och funkar super. Det enda negativa är väl att man får sätta lite kardborr i fönstret.
Så har jag gjort i dörren till gäststugan. Den kan bli så galet varm, och nu går den att vädra ur.
Användarens profilbild
Av Asia
Fasiken vad smart Hanna Gerda! Tack! Du har precis räddat min sommar! Korsdrag utan getingar! :vågen:
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Asia skrev:Fasiken vad smart Hanna Gerda! Tack! Du har precis räddat min sommar! Korsdrag utan getingar! :vågen:
Kan ju inte ta åt mig någon ära tyvärr... det är väl mor eller far som hittat på claes ohlsson :) det vi har är bara självhäftande kardborr och sedan något slags myggnät som fastnar i kardborr. Det kom som ett litet kit! Men ja det är verkligen smart, speciellt eftersom det inte tar någon plats. Hejja sommaren! (just nu tar jag den gärna med hull och hår och getingar och allt) :)
Användarens profilbild
Av Teusa
CAKirre skrev:
Teusa: Har du någon koll på vad det kan vara för dimension på virket i ramen? 2 cm x 3 cm, eller är de tjockare?
Nu gissar jag... Dom är nog ca 2 cm breda och mindre än 1 cm tjocka. Tjockare kan nog inte våra vara. Våra lyfter man ut genom fönstret, vrider rätt och drar inåt. Det till det största (kanske 70x50 cm) är rangligt. En tvärslå som ZaZi föreslog skulle vara bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?