Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
Jag har kommit över några meter med militärens gråa vadmal. Tanken är att sy en kappa, som jag kantar med lite rött tynnre ylletyg. Men eftersom jag vet att militärylle är impregnerat (och lite eldsäkrare) så tänkte jag att det kanske är bäst att fodra den också.

Vilket tyg är bäst att fodra en yllekappa med? (Så att inte vadmalens egenskaper/funktion går förlorade).

Syr man bara en till likadan kappa i fodertyget och fäster fast i kappan?

Hur gör jag för att undvika klumpiga sömmar? (Har sytt en mantel av tjock vit militärfilt en gång, och det blev lite halvtjockt längst ner).

Kan jag sy på fickorna från den röda kappan utan att det blir fult?

Annat att tänka på?

Jag tänkte använda mig av detta mönster från Vouge Easy (den med huvan, fast jag gör den enfärgad), tror ni det går att förlänga kappan lite utan att förstöra passformen?

http://voguepatterns.mccall.com/v8860-p ... age_id=265

Bild
Av Smultronbarn
Ja det ska bli spännande! Det enda "stora" jag sytt förut är medeltidskläder, och en enklare fest/balklänning på gymnasiet. Kände att istället för att gå och köpa en kappa så vill jag göra en själv nu när jag fått tag på bra tyg. :D

Ska försöka uppdatera med bilder under arbetets gång! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?