- mån dec 17, 2012 16:43
Jag har köpt en beige ergo. Beige är typ helt fel färg för mig
. Kan man färga? Någon som testat?

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Anna skrev:Inte jag, men någon annan har gjort. Sannasmamma? Jag har färgat en annan sele, en billig från tradera.Ja just ja, måste ju färgmatcha lite med sömmarna. Remmarna antar jag också förblir den färg de hade från början?
Hur som helst, så tror jag resultatet var ganska lika. Den blev färgad svart och sömmarna fortsatte vara i den ursprungliga färgen. Tänkt på att spänna isär den så mycket det vara går och att dränka den ordentligt så den inte blir flamig. Lycka till.
Indah skrev:Nu är det ju inte samma sele men jag har färgat en kakifärgad Patapum och jag resonerade som så att om jag inte blir nöjd kan jag alltid färga den svart.
Jag måste verkligen verkligen verkligen råda dig att våga vara lite wild and crazy. Jag blev helt förälskad i min sele efter jag färgade den röd.
Anna skrev:Skulle jag ha en camel ergo som skulle färgas skulle jag nog slagit till på en lila.
honungsmarmelad skrev:Ja, remmarna kommer förbli beige, de är väl i polyester och polyester kan bara färgas om det värms upp över 20 minuter i 130 grader.
p_sarah skrev:I teorin skulle du kunna färga även banden men eftersom polyestern kräver en såpass hög temperatur för att färgas, måste dessa fibrer färgas innan de kombineras med bomullen, som inte tål den temperaturen. Och det är nog elastan i, som slutar vara elastiskt om man färgar vid så hög temperatur. Elastan och polyester bör färgas separat innan de blandas.Anna skrev:Skulle jag ha en camel ergo som skulle färgas skulle jag nog slagit till på en lila.
Lila är en favoritska inventera på panduro imorrn! Har även en (fläckig) Hoppe tunis att färga, också beige
![]()
honungsmarmelad skrev:Ja, remmarna kommer förbli beige, de är väl i polyester och polyester kan bara färgas om det värms upp över 20 minuter i 130 grader.Nördkunskap
kanske kan slänga in den i autoklaven på jobbet?
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?