Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Hurra!

Jag fick tillbaka min symaskin igår. Det var tur det, för jag hade massor av halvsytt hemma. Han hade fått beställa en del och den hade inte kommit förrän igår. Efter att ha varit utan symaskin i 12 dagar (jodå, overlocken hade jag förstås) så hade jag fullt av oavslutade projekt överallt i syrummet. Han hade inte tid att göra något igår och i helgen skulle han vara på mässa, så tidigast måndag... Suck. Efter lite övertalningsförmåga så lyckades han på något sätt klämma in mig under dagen och jag kunde hämta symaskinen.

Nu fick jag avslutat dem och det var tur för jag tänkte ta med mig en laddning till öppnis på måndag och se om jag kan få lite folk att prova på sina barn (och kanske köpa något). Totalt blev det 11 par byxor...

Eftersom rådande sjalbarnsregler inte tillåter att man visar något man syr så tänkte jag i stället visa en bild på mina symaskiner...

Bild

Och trådrullestället som kom med posten igår... :love: Fick meddelande från tullen att jag hade fått betala lite för stället, men sedan hade posten glömt att skicka ut avin, så när jag hämtade stor-paket från Stoff&Stil så hittade hon mitt paket också...

Bild

//Kaja
Användarens profilbild
Av Annika80
Kul att få tillbaka maskinen och byxorna är säkert fina med :wink:
Ett sånt trådställ såg ju himla smart ut, vart har du hittat det? Kan man kanske fixa själv med det är nog lite pilligt
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag började ju att bygga ett trådrulleställ själv, men när jag såg att www.threadart.com säljer för $20 någonting för detta som får plats för 120 rullar så gav jag upp. Visserligen går nog frakten på lika mycket som stället (jag beställde lite mer saker, därav att jag fastnade i tullen), men 250 kronor för stället känns ändå rätt schyst. Tänkte beställa ett likadant för overlocktråd också...

//Kaja

PS: Det går att ställa upp eller hänga på väggen.
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Shit vilket najsigt trådrulleställ!! Men hur har du tid att vara så produktiv att du hinner med 11 par byxor + annat?? :shock: :D
Användarens profilbild
Av Kaja
Fru Johansson skrev:Shit vilket najsigt trådrulleställ!! Men hur har du tid att vara så produktiv att du hinner med 11 par byxor + annat?? :shock: :D
5 timmars sömn och tandpetare för att hålla uppe ögonen på jobbet.... :lol: Nä, men allvarligt skojat, det börjar göra ont i kroppen av sömnbrist nu. Tur att jag får sovmorgon på lördag....

Fast, de flesta byxorna nästan färdigsydda. Bara några detaljer på. Resten var halvsydda.

//Kaja
Användarens profilbild
Av florin
Vi har ju samma symskin ju :lol: nä, lika menar jag ju :roll:

Kul att du kan sy igen!

Å trådrullestället var jätte fint!
Själv måste jag nog göra ett eget, ja är ju så löjlig som inte vill ha ett träfärgat och det ska sitta på väggen, inte ta plats på bord eller byrå...

Fast jag har det iofs bra som det är nu oxå, fint sorterat efter färg i en låda med boxar i perfekt storlek... Å då slipper jag ju oroa mig för att trådarna ska bli sköra av solljuset eller att de ska bli helt ner dammade, blir ju så mycket sydamm hela tiden....
Av eamane
Härligt! Snyggt trådställ med :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?