Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Den här är också jättefin! Har bara bläddrat lite i ett smakprov från boken, och inte sett hela iofs. Såg att det kommit en del två också. :tumup:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163383187

Bild
Virkat för män köpte vi till slöjden och det blev lite fnissigt när killen som var först ut att bläddra i den (innan vi själva hade hunnit kolla i den) kom till avsnittet med penisvärmare och tuttkudde :fnissa: Jag tycker att den innehåller en del användbara beskrivningar. Hatten t ex är jag sugen på att göra.
kvarnkvik skrev:Virkat för män köpte vi till slöjden och det blev lite fnissigt när killen som var först ut att bläddra i den (innan vi själva hade hunnit kolla i den) kom till avsnittet med penisvärmare och tuttkudde :fnissa: Jag tycker att den innehåller en del användbara beskrivningar. Hatten t ex är jag sugen på att göra.
Därser man hur mycket jag hade bläddrat i den... :roll: Missade helt det avsnittet, men de kanske fyller en praktisk funktion de med? :lol:
mly skrev:Solviegs vantar finns på biblan, lånade den för ett tag sedan, nu vet jag inte vad den kostar, men visst fanns det mycket mönster i den men jag hade inte köpt den. Räcker att låna tycker jag.
typ 600 spänn :roll: Men då kan jag ju fjärrlåna den till A-torp då :D
kvarnkvik skrev:
mly skrev:Solviegs vantar finns på biblan, lånade den för ett tag sedan, nu vet jag inte vad den kostar, men visst fanns det mycket mönster i den men jag hade inte köpt den. Räcker att låna tycker jag.
typ 600 spänn :roll: Men då kan jag ju fjärrlåna den till A-torp då :D
Fick låna den från gislaved, fans mycket fint i den men kanske inte värt 600 kr. Jag som stickat massa sockar har ett par sockböcker, men en bok med typ ett par 100 vantmönster känns lite överdrivet. Verkade inte va något större driv efter boken på biblan heller, jag lånade om den tre gånger. En del av mönstren finns på ravelry, inte att ladda ner men man kan titta på modellerna så kan du ju se om det är något du gillar.
Vantkalendern är jag däremot lite sugen på.
Två böcker åt hemslöjdshållet: Gotländska stickmönster av Inger och Ingrid Gottfridsson tycker jag är en jättebra bok. Svår att få tag i, men den kommer ut ibland på bokbörsen eller antikvariat.net.

Och så tycker jag om Yllebroderier av Ingrid Eggiman-Jonsson.
Tivedstrollet skrev:Två böcker åt hemslöjdshållet: Gotländska stickmönster av Inger och Ingrid Gottfridsson tycker jag är en jättebra bok. Svår att få tag i, men den kommer ut ibland på bokbörsen eller antikvariat.net.

Och så tycker jag om Yllebroderier av Ingrid Eggiman-Jonsson.
Den gillar jag jättemycket! Fast jag har inte köpt den än, brukar låna den på bibblan då och då :D Skulle gärna ha hennes "svenska broderier" också, men den finns inte att köpa.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?