Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag ska för över ett fysiskt foto till en tygkasse och har köpt en slags kopieringspapper som sedan ska gå att stryka på tyget. Ska göra en tygkasse är tänkt. Fotot ät i A-4-format liksom kopieringspapperet. Jag vill också ha text på/i närheten av fotot. På instruktionerna står det att det blir spegelvänt och att man kan spegelvända bilden i datorn för att den ska bli rättvänd på tyget sen.

Så vad tror ni blir bäst:
1: Lägga fotot direkt i kopiatorn/skrivaren, och ha skriva texten på overheadpapper som jag sedan spegelvänder (och skita i att själva fotot blir spegelvänt)
2: Scanna in bilden i datorn, lägga på text, spegelvända och skriva ut på kopieringspapperet
3: ha texten för sig genom att tex brodera eller textiltrycka den på sidan om

Och är det bäst att:
1: Stryka-på en färdig typkasse
2: Stryka-på en separat lakansväv och sedan sy på den på tygkassen

Och Bör jag tvätta och stryka tyget innan jag överför bilden/trycket?

Annat att tänka på?

Tack på förhand för råd säger en pysselsugen Smultronbarn
Är det verkligen ingen här som sysslat med att föra över foto till en t-shirt eller liknande? :hmm:
Jag har använt ett sådant några gånger, köpt på Clas Ohlson. Det var tänkt lite som engångskulgrej. Vilket var tur det, för det höll inte särskilt bra efter tvätt...

* Det krackelerade (men detta var på trikå, en tröja - tygkassehar nog bättre odds!)

* Det som inte hade ngt tryck på, det genomskinliga gulnade (det var på vitt tyg)

Det som är superviktigt efter tvätt är att det inte får bli liggandes i maskinen!

Däremot de köpesfärdiga produkterna via fotofirmor har funkat bra.
Tack för ditt svar zink! :D

Den svartvita bilden som ska vara på tar nog upp hela "papperet", så inga helvita partier blir det men kansk lite gråtonade vita. Funderar på att strunta i texten, blir lite mycket att trycka in den kanske, fast funderade lite på broderi eller trycka med färg, men vet inte hur snyggt det blir ihop med bilden...
Jag hade valt alt. 2 och stryka på en färdig tygkasse. Och ja, förtvätta kassen så den är förkrympt (trist om den krymper och trycket blir dåligt och skrynkligt efter tvätt)
Tack kamalot! Det lutar åt den metoden. :D Blir nog typ "oblekt lakansväv", så ska tvätta tyget först då.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?