- lör nov 03, 2012 21:16
Jag ska för över ett fysiskt foto till en tygkasse och har köpt en slags kopieringspapper som sedan ska gå att stryka på tyget. Ska göra en tygkasse är tänkt. Fotot ät i A-4-format liksom kopieringspapperet. Jag vill också ha text på/i närheten av fotot. På instruktionerna står det att det blir spegelvänt och att man kan spegelvända bilden i datorn för att den ska bli rättvänd på tyget sen.
Så vad tror ni blir bäst:
1: Lägga fotot direkt i kopiatorn/skrivaren, och ha skriva texten på overheadpapper som jag sedan spegelvänder (och skita i att själva fotot blir spegelvänt)
2: Scanna in bilden i datorn, lägga på text, spegelvända och skriva ut på kopieringspapperet
3: ha texten för sig genom att tex brodera eller textiltrycka den på sidan om
Och är det bäst att:
1: Stryka-på en färdig typkasse
2: Stryka-på en separat lakansväv och sedan sy på den på tygkassen
Och Bör jag tvätta och stryka tyget innan jag överför bilden/trycket?
Annat att tänka på?
Tack på förhand för råd säger en pysselsugen Smultronbarn
Så vad tror ni blir bäst:
1: Lägga fotot direkt i kopiatorn/skrivaren, och ha skriva texten på overheadpapper som jag sedan spegelvänder (och skita i att själva fotot blir spegelvänt)
2: Scanna in bilden i datorn, lägga på text, spegelvända och skriva ut på kopieringspapperet
3: ha texten för sig genom att tex brodera eller textiltrycka den på sidan om
Och är det bäst att:
1: Stryka-på en färdig typkasse
2: Stryka-på en separat lakansväv och sedan sy på den på tygkassen
Och Bör jag tvätta och stryka tyget innan jag överför bilden/trycket?
Annat att tänka på?
Tack på förhand för råd säger en pysselsugen Smultronbarn
Stolt mamma till Lilleman -06
- som cyklar likt vinden och uppfinner i Lego och Minecraft. Lillvift -14 som gillar sin Ergo bäst och springer och klättrar däremellan.