Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Visst är det normalt att det är rätt bubbligt när man är mitt inne i ett virkprojekt med en massa hål i? :hmm: :D
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag tycker att allehanda påbörjade projekt kan se ut hur som helst och ändå bli bra på slutet.

Kan man få se en bild?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Fryle skrev:Jag tycker att allehanda påbörjade projekt kan se ut hur som helst och ändå bli bra på slutet.

Kan man få se en bild?
Lyckades inte fixa någon bild nu, för via fb går det inte eller hur!? Men det är ett hålmönster jag virkar och jag upplever väl att vissa trådar drar mer och att det blir lite ojämn yta. Är ovan virkerska så jag har svårt att säga riktigt vad som är vad men det känns ju rätt naturligt att det blir så. Samtidigt länns det lite lurigt att inte veta alls hur slutresultatet blir förrän bakstycket är i princip klart... Kan man provblocka tidigare?
Användarens profilbild
Av Fryle
Om fb vet jag noll och intet. Men om du drar ut stycket till önskad form, blir det bra struktur då?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Fryle skrev:Om fb vet jag noll och intet. Men om du drar ut stycket till önskad form, blir det bra struktur då?
Jo, det ser nog okej ut då nu när jag kommit lite längre. Men lite av en chansning med storlek och form blir det nog... Fast det kanske är svårare att veta mer exakt när man virkar? Känns lättare mäta stickat?!
Användarens profilbild
Av hörnsten
Det funkar att länka i från facebook, bara att högerklicka och kopiera bildadressen.
Användarens profilbild
Av Fryle
Mamma Eli skrev:
Fryle skrev:Om fb vet jag noll och intet. Men om du drar ut stycket till önskad form, blir det bra struktur då?
Jo, det ser nog okej ut då nu när jag kommit lite längre. Men lite av en chansning med storlek och form blir det nog... Fast det kanske är svårare att veta mer exakt när man virkar? Känns lättare mäta stickat?!
Det är nog en vanesak, jag tycker virkat är lättare att mäta eftersom det är mindre elastiskt.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Fryle skrev:
Mamma Eli skrev:
Det är nog en vanesak, jag tycker virkat är lättare att mäta eftersom det är mindre elastiskt.
Där ser man! :wink: Säkert en vanesak i så fall. Och oj så roligt det är att virka! :vågen: Men det går inte lika bra att se åå TV samtidigt som med stickningen...
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Testar med bild nudå...
Bild

Nu är jag rätt tillfreds med buckligheten men har en annan fundering. Måttet... På bredden stämmer det ungefär men på höjden behöver jag fler rapporter än mönstret. Blir det väldigt tkigt då tro? Bredden har heller ingen marginal. Det känns ändå som att plagget kan bli rätt töjbart särskilt på bredden så jag vill inte göra det för stort. Och sömmen blir väl knappt märkbar, eller hur?
Jag använder alltså ett annat garn än i mönstret och fick till samma antal maskor då jag stickade en provlapp (ovan att virka så jag tyckte det kändes tryggast att sticka...). Om jag tittar på antal cm på höjden borde det väl gå att det går åt fler rapporter? Mycket större ganåtgång antar jag det blir.

Lyckades inte lägga in bild från fb... :hmm:
Användarens profilbild
Av hörnsten
Mamma Eli skrev:Testar med bild nudå...
Bild

Nu är jag rätt tillfreds med buckligheten men har en annan fundering. Måttet... På bredden stämmer det ungefär men på höjden behöver jag fler rapporter än mönstret. Blir det väldigt tkigt då tro? Bredden har heller ingen marginal. Det känns ändå som att plagget kan bli rätt töjbart särskilt på bredden så jag vill inte göra det för stort. Och sömmen blir väl knappt märkbar, eller hur?
Jag använder alltså ett annat garn än i mönstret och fick till samma antal maskor då jag stickade en provlapp (ovan att virka så jag tyckte det kändes tryggast att sticka...). Om jag tittar på antal cm på höjden borde det väl gå att det går åt fler rapporter? Mycket större ganåtgång antar jag det blir.

Lyckades inte lägga in bild från fb... :hmm:
Adressen måste sluta på .jpg för att det ska funka. Kan inte se bilden, eftersom vi inte är vänner, annars hade jag kunnat hjälpa dig.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?