[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 9021671
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Virka bild? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Åsa K
Det ser helt klart ut att vara virkat rätt av - och jo, det blir lite konstigt med alla färgbyten och det brukar vara lite jobbigt att hålla reda på garnerna när man virkar med flera färger.
Användarens profilbild
Av Zai
Tekniskt kan du pixla vilken bild som helst och sen virka på :D
Användarens profilbild
Av Zai
Jag virkar inte med. Tycker det syns hur jag än gör. Är det kort mellan bytena plockar jag bara upp tråden, är det längre så blir det till att klippa av och fästa.
Edit: beror också på om man vill slippa en baksida.
Användarens profilbild
Av Kileane
När jag virkar bilder/mönster låter jag oftast den andra tråden löpa med bakom, om det inte är ett väldigt stort motiv - då är det enklare och snyggare att klippa av tråden. Fäster gör jag alltid genom att virka in trådändan.
Byte av färg sker alltid mitt i en maska (när man tar om tråden för att dra igenom båda maskorna på virknålen så tar man den nya färgen), så slipper man de där "halva" maskorna av annan färg.
Användarens profilbild
Av Fryle
När jag virkar med flera färger låter jag det icke aktiva garnet virkas in i maskorna.
Användarens profilbild
Av Fryle
Aborre skrev:
Fryle skrev:När jag virkar med flera färger låter jag det icke aktiva garnet virkas in i maskorna.
Att det flyter med i bakgrunden/ligger latent typ? :hmm:
Jag virkar om den + maskan, så den ligger inne i virkningen.

(Ja, jag vet att jag är en dålig pedagog, kan göra massor som jag inte kan sätta ord på hur jag gör... :roll: )
Användarens profilbild
Av melon
Jag vill tipsa om frivirkning, det är himla roligt! Man virkar utan mönster och det kan bli figurer och bokstäver och blommor.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Snyggt, melon!
Jag tycker Lis Paludans bok Fri virkning är kul inspiration:
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Åsa K
Fryle skrev:
Aborre skrev:
Fryle skrev:När jag virkar med flera färger låter jag det icke aktiva garnet virkas in i maskorna.
Att det flyter med i bakgrunden/ligger latent typ? :hmm:
Jag virkar om den + maskan, så den ligger inne i virkningen.

(Ja, jag vet att jag är en dålig pedagog, kan göra massor som jag inte kan sätta ord på hur jag gör... :roll: )
Så gör jag också.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?