Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FruFrid
Innan vi hade barn la jag nog 1000kr/mån på scrapbooking som var/är min hobby. Det är ju en hobby som man kanske inte kan hävda är "nyttig" utan bara för nöjes skull.

Just detta med vad som är hobby och vad som är nytta/hushållsarbete kan ju vara svårt att skilja på.
Jag gillar att baka. Om jag bakar för att vi ska ha gäster: hushållssyssla eller hobby? Om jag bakar för att äta själv: hobby eller hushållssyssla? Om jag bakar för att det är kul och sedan hittar ett tillfälle att bjuda andra, osv, osv.
Nu har jag ingen budget på bakandet så jag behöver inte sätta stämpel på det jag gör men visst blir det gråzon.
Användarens profilbild
Av Anna
Fridute skrev:Jag gillar inte att sy eller virka men gör det ibland för att jag vill ha en specifik sak.

Iaf tror jag lagt 2000-3000sek iår på nagellack. Det är nog min hobby just nu. Sådetså. Där fick ni en summa :lol:
:tumup:

Jag har nog lagt en tusenlapp ungefär de senaste tre månaderna på tyg/garn/tråd mm som jag räknar som pyssel. Sedan har Ellen en hög moloklänningar i olika print för att jag gillar dem, det är nog också hobbypengar mer eller mindre om man skall vara ärlig. Jag har ingen uttalad budget.
Av Marine78
Skulle väl säga att hela min "feta" föräldrapenning går åt till min hobby. Så runt 2000 kr/månad lägger jag garanterat ut på tyg och sytillbehör. I gengäld så köper jag bara ytterkläder och skor till barnen samt någon stickad tröja och jeans (åtminstone de tre yngsta) allt annat sys och jag har börjat sy mer och mer till mig själv också (även maken får en del).
Användarens profilbild
Av melon
Jag har tur nuförtiden och kan gå runt rent ekonomiskt på det jag säljer. Tidigare la jag nog 1000:-/månad på min hobby men nu när jag får in så mycket så behöver jag köpa för lika mycket för att inte behöva skatta för min hobbyverksamhet.

När barnen behöver tröjor/mössor/vantar/byxor och jag syr eller stickar det eller om jag gör en present till någon räknas inte det som hobby.
Användarens profilbild
Av Fryle
Vår budget är överhuvudtaget inte separerad i olika poster, så jag vet inte. Jag köper lite av varje när jag vill ha det.

Om jag någongång har utgifter som känns lite onödiga motiverar jag alltid det med att jag varken röker eller använder smink, tänk vad det skulle ha kostat mig. 8)
Användarens profilbild
Av verre
noll just nu.. har nog inte köpt något på fleraår och kommer inte att ha råd att göra det heller på några år. och tiden för att pyssla finns inte heller. tyvärr
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?