Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
Jag har ett par "utebyxor" i nån slags tex-material med ett tunt syntetfoder i som klarar vind och lite väta. Tyvärr är de alldeles för långa så jag nästan snubblar på dem, och viker jag upp dem så blir det geggigt på uppviket (som egentligen är insidan av byxorna) för att det blir bylsigt längst ner. Så funderar på att sy upp dem lite och typ flytta upp kardborrestängningen en bit.

Men: kan man sy i funktionsmaterial utan att sabba det? Vad händer när man klipper och syr nya sömmar - förloras funktionen på det stället?Vad för tråd och hur grov nål (symaskin helst) behöver man?
Användarens profilbild
Av Anna
Sy upp på maskin med vanlig tråd och så tunn nål som möjligt. Visst perforerar du eventuellt tätskikt, men det släpper in mindre vatten än det som sugs in via uppviket du gör nu, känns trevligare och mindre söligt och ser snyggare ut.

/Den kortbente förskolläraren.
Tack för svart Anna! :vågen:

Nu ska jag våga mig på att klippa och klistra lite i funktionsbrallorna! :tumup:

Tunn nål, vanlig tråd... :notes:
Användarens profilbild
Av CAKirre
När man syr båtkapell brukar man sy med bomullstråd, eftersom den sväller av vätan och därigenom täpper hålen lite extra än syntettråd.
Har du tunn tråd så tar du en tunn nål, annars blir hålen väldigt stora i jämförelse med tråden. Så använd ingen jeansnål eller dylikt. ;)
Tack! :D Tunn nål och helst bomullstråd... :notes:

Men jag funderar lite till... Kan jag lägga ett veck på vaden (som ett uppvik ungefär) eller blir det bättre att "klippa och klistra" ihop det? Eller flytta upp kardborren och göra en ny fåll längst ner?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?