Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

försökte ställa in den med rullfåll, tänkte sy en trikåsjal

vad ska jag använda för söm, vilka inställningar??

edit
alltng krånglade innan så jag hade lite panik, inställning enligt boken blev för lös osv....... :wink:
Senast redigerad av aspen den lör okt 20, 2007 14:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Bina
oj vad du skriker :lol:

tack för hjälpen igår!
Användarens profilbild
Av aspen
florin skrev:Har du ingen instruktionsbok??????
jo, på engelska :hide:

men det kanske inte är rullfåll som tex mobyn är sydd av?

Vad tror ni?
Användarens profilbild
Av aspen
Bina skrev:oj vad du skriker :lol:

tack för hjälpen igår!
det var så lite, passade tofflorna?
Användarens profilbild
Av Bina
annelie skrev:
Bina skrev:oj vad du skriker :lol:

tack för hjälpen igår!
det var så lite, passade tofflorna?
:peace: yes hon var så glad - de finns inte i sportaffären i stan!
Användarens profilbild
Av florin
jag ska fixa en jätte bra "mall" som du kan utgå ifrån när du ställer in sömmarna.

Det går dock sällan att gå direkt efter rekomanderade inställningar efetrsom det beror så mycket på tyget hur resultatet bli...

Ett tips är att lära dig hur man justerar sömmarna om de blir för lösa elelr för hårda. Ofta är det bara ena tråden som behöver justeras och det tar lite tid att lära sig hur man snabbt kommer till rätta med detta. Ibland behöver man bara ända klipp-bredden oxå så om jag vore du skulle jag sätta mig och försöka förstå mig på hur maskinen fungerar, annars kommer du nog stöta på såna hör problem ganska ofta är jag rädd...

I instruktionboken finns bilder som visar olika trådspänningfel, hur sömmen ser ut vid dessa fel och även hur man kommer till rätta med problemen. Förstår att det inte är lätt att förstå på engelska, jag hade svårt att förstå när det var skrivet på svenska....
Användarens profilbild
Av aspen
så blev det i alla fall. Det måste väl funka på trikåsjal, jag sycker det blev snyggt

Bild
Av belinda
det blev ju jättebra! precis så är i allafall mina trikåsjalar sydda :D
Användarens profilbild
Av aspen
florin skrev:jag ska fixa en jätte bra "mall" som du kan utgå ifrån när du ställer in sömmarna.

Det går dock sällan att gå direkt efter rekomanderade inställningar efetrsom det beror så mycket på tyget hur resultatet bli...

Ett tips är att lära dig hur man justerar sömmarna om de blir för lösa elelr för hårda. Ofta är det bara ena tråden som behöver justeras och det tar lite tid att lära sig hur man snabbt kommer till rätta med detta. Ibland behöver man bara ända klipp-bredden oxå så om jag vore du skulle jag sätta mig och försöka förstå mig på hur maskinen fungerar, annars kommer du nog stöta på såna hör problem ganska ofta är jag rädd...

I instruktionboken finns bilder som visar olika trådspänningfel, hur sömmen ser ut vid dessa fel och även hur man kommer till rätta med problemen. Förstår att det inte är lätt att förstå på engelska, jag hade svårt att förstå när det var skrivet på svenska....
tack florin, du är gullig du :D :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?