Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
Och utropar ett HURRA för den som föreslog detta ypperliga alternativ till mönsterpapper!
Underbart lätt att rita av ett mönster på ju!

Vem var det som postade idén här tidigare? :hmm:

Iaf TACK!! :urule: :tumsup: :peace:
Användarens profilbild
Av bani
Oj, detta har jag heeeelt missat?!?!
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har ritat vissa mönster på plastsäckar, såna man använder mycket. Så slipper dom gå sönder..
Av Emmiez
va e det du köpt?

byggplast?! Låter som nåt man har som hantverkare :roll:

Var köper man, vad är det och varför e det bättre än mönsterpapper?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Alltså....nackdelen.....det var en 50-metersrulle.....som kostade 225 kr. Men jmf med vad man betalar för tyg så är det ju inte särskilt mkt.

Jag slipper vara rädd för att barnen river sönder mönster, kan tejpa dem mot tyget o slipper nålhål vare sig i tyg eller mönster, plasten går att använda till annat med.....täcka golv vid kladdig vattenfärgsmålning, göra schabloner med, det är lättare att lägga ett plagg under och rita av än att lägga ett plagg på pappret och rita av......
Kan säkert komma på fler fördelar men just nu så tror jag det räcker bra för mig :)

Jo, förresten. Det är lätt att klippa i. Bara börja med saxen och sen skär den och man styr, utan att saxa liksom....
Av Emmiez
var köpte du det då?
Användarens profilbild
Av linafelicia
Byggplast är framförallt toppen till när man ska sy saker med mönsterpassning tycker jag.
Då kan jag liksom rita på ränder eller rutor på plasten så att sakerna hamnar precis där jag vill vilket jag tycker är svårt att räkna ut när jag har vanligt mönsterpapper.
Användarens profilbild
Av Asereht
Smart, själv ritar jag av mönster på genomskinlig vaxduk. Lättare att hitta här i stan och i mindre bitar. ;)
Användarens profilbild
Av Måsen
Men vad smart! Jag får nästan lust att börja sy :shock: trots att jag inte sytt något efter mönster sedan syslöjden i grundskolan, bara för att det låter så himla bra! :lol:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag gjorde faktiskt samma sak för ett tag sedan. Skulle rita byxmönster och hittade inte min rulle med mönsterpapper (toligen har sambon slängt den när han rensat :hopmad: ). Hittade istället en rulle plast som vi haft när vi målade och den funkade ju jättebra :D
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Det var jag som tipsade om plasten, använder aldrig något annat. :D
Användarens profilbild
Av LillaG
Skoj!

Ännu ett användningsområde till byggplast! :D
Just nu använder vi det en gång om året för att lägga ut älgkött på.
Användarens profilbild
Av kattta
MEn åååååå vilket bra tips!! :urule:

Tycker det är värdelöst att hålla på med mönsterpapper *urk*
Har en oöppnad rulle byggplast ståendes i växthuset, gissa om jag ska öppna den i morgon? *tjohoo*
Passande nu när jag har några bibliotekslånade böcker med barnkläder hemma...

Jag köpte min rulle på byggmax, finns på byggvaru affärer, inga konstigheter...många meter plast för ett par hundringar

Själv har jag ett ganska stort växthus som är byggt av vanlig byggplast och en annan sorts byggplast som är armerad. (har stått i 20 år, först nu är det dags att fixa nytt)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?