Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag behöver färga råsiden grönt och har endast textilfärg. På förpackningen står det att det endast är till för bomull, lin eller viskos. Någon som vet om det fungerar på råsiden också eller vet vilken annan sorts färg jag behöver till det?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Den "vanliga" tvättäkta textilfärgen funkar inte på siden. Däremot ska den varianten som kallas för "allfärg" funka för siden. Både Nitor och Herdins har någon son variant.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Den vanliga textilfärgen färgar bara växtfibrer.
Siden är en djurfiber och uppbyggd av helt andra ämnen. Kolla den där andra färgen som Delfinen_78 skriver om. Det står på förpackningen vilka fibrer som den kan användas till och jag har för mig att det funkar för det mesta.
Var noga med att läsa anvidsningarna på förpackningen, siden är en ganska känslig fiber.
Användarens profilbild
Av karinmaria
:cry: jag vill ju att ni ska säga att det går bra med textilfärg :wink:

Jag sökte på sysidan och där var en som undrade detsamma och ett svar hon fick var att det går jättebra med textilfärg :shock: nu känner jag mig väldigt frågande :? jag vill att det ska funka. Det verkar otroligt meckigt att färga med allfärg *suckar och pustar*

Men tackar förstås för era svar!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Allfärgen/multi fibre textilfärg är en sorts textilfärg som funkar att färga även andra tygfibrer än bomull med - därav svaret från sysidan kanske.

Allfärgen är inte speciellt meckigare att färga med än den "vanliga" textilfärgen. De största skillnaderna är att den är billigare än den "vanliga" tvättäkta textilfärgen, samt att de rekomenderar att plagg som färgats med allfärg skall tvättas separat. Själva färgningen är ingen större skillnad bortsett från att det är en påse med färgpigmentpulver som du häller i tvättmaskinen istället för en flaska med flytande färgpigment, i övrigt gör du på samma sätt om du färgar med tvättmaskinen.

Skillnaden är väl möjligtvis beroende på materialet, att det är siden du ska färga - det rekomenderar Nitor att man handfärgar. Och när du färgar siden med deras färg ska du tillsätta ättika istället för salt. Herdins hittar jag inte någon utförlig information om de har samma rekommendationer vad gäller siden utan där får man väl läsa bruksanvisningen.

Info om Nitors allfärg respektive lite om Herdins Textile Colour multi fibre (som inte går att direktlänka) http://www.herdins.se/Våra%20färger.asp (kolla under textilvård :arrow: textilfärg)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?