Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anpa
Jag är sugen på lindisktrasor, hur gör man? Var köper man lingarn billigast? Räcker det att bara virka som "vanligt" eller måste man kunna nån särskild virkning?
Supertacksam för tips!! KAnske ska virka lite i sommarstugan när man är utan symaskinerna...

Kanske nån som är sugen på att byta disktrasor mot en mössa jag sytt? Se här: http://odandulky.blogspot.se/2012/03/mo ... ering.html
Av mly
Jag har både stickat och virkat, har virkat vågmönster och med halvstolpar, testat lite annat me men de är de bästa. Kolla tradera för garn, jag har virkat i marks och kattens linen (tror jag det heter) men nu har jag fått häm mängder med vävgarn så jag tänker använda det i fortsättningen...
Av anpa
mly skrev:
anpa skrev:Vad roligt!!! Vill både byta och få tips :vågen:
Å jag skulle jätte gärna vilja byta mig till en sån fin mössa...
Kul! Kolla vilken du vill ha, så kan du väl PMa mig? Så vi kan byta adress :D
Av Smultronbarn
Jag har också virkat och stickat lindisktrasor, både i vävgarn och i typ "tröjlingarn". Jag har inte använt nån särskild virkteknik, men det enda som kan vara lite knepigt ibland är att få till raka kanter tycker jag. Det löser jag genom att virka en färgglad kant runtom istället. Lingarnet är rätt stumt att sticka/virka i också, så det är bra om man inte stickar alltför hårt (då tycker jag i alla fall att det är svårt att få garner av stickorna).

Att göra disktrasor är roligt! :D Lycka till med ditt projekt!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?