Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helene
linafelicia skrev:
Fjärilen skrev:Åh jag älskar med maskerad =)
Fast jag har oturen att ingen annan gör det å det känns lite B att vara utklädd själv :lol:
Ha ha. Så är det med mig med. Under några år på 90-talet var det gott om halloweenmaskerader men nu känns det som det bara är jag som tycker att det är kul :-(
Tur att man kan roa sig med att klä ut barnen 8)
Det är ju jätteroligt att inte bara ha "vanliga" kalas för ungarna (där föräldrarna lämnar sina "spindelmannen-pojkar" och "prinsess-flickor") utan ett kalas där ALLA är bjudna och ALLA ska vara utklädda!
Förra kalaset var vi (förrutom Pumpa-Sigrid och läskiga prinsess-Olivia) en läskig militär (Martin) och en vampyr (jag i svart klänning och svart capé)
De andra barnen var vampyrer, pumpor, pirater, superman, byggare, osv.
De andra föräldrarna var nunna, dracula, morticia, shejk, pirat, osv.
Av ele
vilka fina maskeraddräkter. Julgran tyckte jag var en kul och fin idé

Byggare Bob är ju ganska lätt att klä ut sig till. Om man får tag i en rutig skjorta och gul hjälm :)
Sist jag var på maskerad var jag Frida i ABBA. Vi var fyra stycken som skulle gå på maskerad med schlagertema så vi fyra var ABBA :)
Användarens profilbild
Av Fjärilen
Trådkapar lite med att fråga om ni har några tips när man ska klå ut sej till trasdocka?

Tydligen så blir det lite halloween-party med utklädning :vågen:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Fjärilen skrev:Trådkapar lite med att fråga om ni har några tips när man ska klå ut sej till trasdocka?

En peruk av garn, med flätor är det första jag tänker på och så klänning och förkläde.
Användarens profilbild
Av thanisa
linafelicia skrev:
Fjärilen skrev:Trådkapar lite med att fråga om ni har några tips när man ska klå ut sej till trasdocka?

En peruk av garn, med flätor är det första jag tänker på och så klänning och förkläde.
Till peruken kan du ta en gammal mössa och fästa garnet i. Enkelt sätt att göra en sådan typ av peruk.
Användarens profilbild
Av ericah
Jag och A har varit på Halloweesfest idag. A är inte mkt för att klä ut sig men min moster broderade ett spindelnät på en vit tröja (svart garn) och satte fast några spindlar idet. Det var lagom för honom och han var jättefin och jättenöjd. Jag var häxa. svarta byxor svart klänning med fastsatta spindlar, svart mantel, häxhatt, svart läppstift och nagellack (som jag måste se till att ta bort snart, vi ska på dop imorgon)
Användarens profilbild
Av Therese
För barn (eller vuxna :wink: ) som bara vill klä ut sig lite kanske det kan passa att göra som min lilla A gjorde på maskerad i lågstadieåldern.
Hans frisyr var rätt kortklippt då och jag srayade hela håret KNALLrött sen gjorde jag en mall för att kunna spraya svarta prickar. Och så svart tröja och byxa och...vips s å var han den finsate nyckelpigan man kan tänka sig! :vågen:
Användarens profilbild
Av puppan
Helene skrev:Några idéer på hur man kan göra en hyfsat smidig och enkel spökdräkt till O?
Mina barn ska snart ha maskerad på sin förskola och E två år vill vara spöke. Eller, det är det enda hon har sagt ja till efter 4011 olika förslag. :wink:

Barnen får inte ha masker eller täckta ansikten så jag tänkte helt enkelt ett par vita strumpbyxor och en vit tröja.
På den vita tröjan målar vi ett spöke, typ som lilla spöket laban på framsidan och bak på ryggen skriver vi BUUUU.
Användarens profilbild
Av mattlo
Bumpar den här tråden med tips från fritidshemmet där jag jobbat senaste läsåret, där vi har pysslat masker och kronor och sånt på sistone.

http://mattlo.se/enkla-utkladningar-for-barn/
Senast redigerad av mattlo den ons maj 30, 2012 18:56, redigerad totalt 1 gånger.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?