Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av äpplebus
Har blått tyg som jag vill ska bli brunt. (Vill helst inte avfärga.) Kan jag färga direkt med brunt? :roll: Någon som provat eller har kunskap?
Av Mumskickan
Jag antar att det är pearltyget som du tänkt färga :D
Jag har för mig att Bissa färgade sådant brunt, kan försöka leta reda på den tråden
Av surftrollet
Jag tror det går bra. Jag färgade mitt vinrött och man ser att det inte var vitt från början (liten dragning åt blått) men inte så att det skulle bli något annat än brunt om man färgar över det blåa med brunt.
Av Mumskickan
Det verkar som att man ska tänka på att tyget ska vara ordentligt genomfuktat och använda två paket färg
Ska nog åka förbi ÖB och kolla om de fortfarande har färg, så ska jag färga den bit jag har kvar :D Blev ju sugen nu
Av surftrollet
Mumskickan skrev:http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=
Vilken framgångssaga för lyckad infärgning till brunt. ;)

Men jo, jag fick bra resultat med två paket färg och tyg som jag blötte upp och vecklade ut en gång innan jag la in det i maskinen, för att se efter så att det inte fanns några torra fläckar så jag håller helt med om slutsatserna. :)
Av Mumskickan
esarina skrev:

Men jo, jag fick bra resultat med två paket färg och tyg som jag blötte upp och vecklade ut en gång innan jag la in det i maskinen, för att se efter så att det inte fanns några torra fläckar så jag håller helt med om slutsatserna. :)
Det var inte sååå jag menade :oops:
Det var ju ett lyckat resultat på färgning till brunt i den tråden (iofs från rosa, men det borde inte spela så stor roll.
Tänkte att det kunde vara bra att få reda på fallgroparna också, vad man ska tänka på. Tror ju inte att det var pga att det färgades till just brunt som det blev galet :wink:
Av surftrollet
Mumskickan skrev:
esarina skrev:

Det var inte sååå jag menade :oops:
Det var ju ett lyckat resultat på färgning till brunt i den tråden (iofs från rosa, men det borde inte spela så stor roll.
Tänkte att det kunde vara bra att få reda på fallgroparna också, vad man ska tänka på. Tror ju inte att det var pga att det färgades till just brunt som det blev galet :wink:
Jag menade inte så heller :D bara att just bissas sjal blev ju svart till slut. :D Jag uppfattade frågan som hur resultatet blir med just blått i grunden eftersom textilfärgen är transparent. (Fast jag kunde inte se bilderna i den andra tråden alls. :()
Användarens profilbild
Av äpplebus
Tack!
Slutsats: Ska det bli brunt och bra resultat ska man ha två paket färg(helst från öb, för där är det tydligen billigt. Undrar hur billigt?), köpetextilsalt och genomblött tyg dessutom bra tips från trevliga sjalbarnare som bryr sig. :urule: :urule: :urule:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?