- lör maj 12, 2012 22:05
För ganska så länge sedan, ungefär 5-6 år så fick jag en sypuff av min svärmor.
En låda med lock där man kan förvara sina syattiraljer.
Sypuffen var alldeles full med nålar, trådrullar, stickor, gamla knappar, resårer, behåspännen mm mm och kom från hennes mamma.
Den lilla sypuffen var lite ledsen och jag tog emot den och lovade att jag skulle klä om den.
Och NU så har jag äntligen kommit till skott.
Det var inte alls svårt som jag trodde utan det gick väldigt smidigt t om.
Alla tre barnen ville hjälpa till, en del mer än andra (bäbisen med limflaskan
) och vi är nog lika stolta över pallen allihop.
Den består av tre delar som var ihopspikade men gick förvånansvärt lätt att ta isär.
Det gamla tyget var limmat i kanterna och gick att ta bort i hela stycken och användes till mallar.
Före:

Efter:

Jag stör mig lite på att det randiga tyget nästan stämmer med ränderna mellan den mittersta delen och den nedersta.
Min intention var att det inte skulle stämma alls med randningen så jag bara gjorde utan att kontrollera.
Typiskt mig kan tilläggas.
Men over all så är jag jättenöjd och jag blir så glad varje gång jag kommer ut i köket och ser min fina pall.
En låda med lock där man kan förvara sina syattiraljer.
Sypuffen var alldeles full med nålar, trådrullar, stickor, gamla knappar, resårer, behåspännen mm mm och kom från hennes mamma.
Den lilla sypuffen var lite ledsen och jag tog emot den och lovade att jag skulle klä om den.
Och NU så har jag äntligen kommit till skott.

Alla tre barnen ville hjälpa till, en del mer än andra (bäbisen med limflaskan

Den består av tre delar som var ihopspikade men gick förvånansvärt lätt att ta isär.
Det gamla tyget var limmat i kanterna och gick att ta bort i hela stycken och användes till mallar.

Före:

Efter:

Jag stör mig lite på att det randiga tyget nästan stämmer med ränderna mellan den mittersta delen och den nedersta.
Min intention var att det inte skulle stämma alls med randningen så jag bara gjorde utan att kontrollera.
Typiskt mig kan tilläggas.

Men over all så är jag jättenöjd och jag blir så glad varje gång jag kommer ut i köket och ser min fina pall.

Mamma till K född 0505, lillasyster bajs 0709 samt en liten lillebrolla som kom i slutet på augusti -10
Mobilsurfar mest och läser mer än vad jag skriver.
Mobilsurfar mest och läser mer än vad jag skriver.