Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

mina dumma boobtröjor får alltid små hål :evil: nu idag har jag lagat två stycken, men det syns ju liksom. kan man sätta nån lapp på eller finns det nåt annat att göra? jag hade bara en hellokitty-laglapp hemma, den var stor och jag såg helt galen ut, så den idén gick bort :lol:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Det är svårt att laga trikå så att det inte syns. Att brodera över lagningen låter som en bra idé tycker jag men då måste ju hålet sitta så att det passar med ett litet broderi där.
Om man vill kan man ju bygga vidare på det så att det först är ett litet broderi vid hålet som liksom sprider sig vidare.
Tänk på att tröjan är töjbar bara så att det inte stramar i trådarna när du har den på dig eller drar sönder broderiet när du tar på dig tröjan.

När jag får fläckar på tröjor jag gillar brukar jag göra någon typ av tygtryck över fläcken. Jag är mästare på att spilla tomat och annat som inte går bort så det har blivit en hel del små tryck.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Jag har funderat på att ta bitar av nyckelband som laglappar...men det blir kanske galet på en mjuk trikåtröja...annars hade sjalbarnsnyckelbandet passat fint kanske ;-)
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Tack för tips, jag ska kolla i tygaffären också vad dom har.

Jag tycker att det verkar vara lite dålig kvalitet, ja :(
Användarens profilbild
Av mian
linafelicia skrev: Jag är mästare på att spilla tomat och annat som inte går bort så det har blivit en hel del små tryck.
Prova minimundus citrontvål på tomatfläckar, det tycker jag funkar bra :tumup:
Användarens profilbild
Av Lycke
Var sitter hålen?
Jag tänkte om de var bra placerade så att du kunde täcka lagningarna med någon fin brosch eller några pins...

Virka några små blommor och sy fast spritt över tröjan.

Sprätta bort några klädlappar från plagg som det inte gör något om du demolerar, och så syr dufast några spritt över tyget...

Ja, nog från mig, som inte ens vet var hålen sitter! :lol:
Användarens profilbild
Av Lycke
linafelicia skrev:När jag får fläckar på tröjor jag gillar brukar jag göra någon typ av tygtryck över fläcken. Jag är mästare på att spilla tomat och annat som inte går bort så det har blivit en hel del små tryck.
Skitbra! Vänta till skrutten är född, och så trycker du de dmå bebisfötterna som en promenad över tröjan!
Användarens profilbild
Av linafelicia
Såhär ser mitt senaste tryck över en fläck ut, före och efter:
Bild
De små mörka prickarna är pärlor.

Jag hade tvättat hunden med något speciellt schampo för han hade eksem på tassarna. Efteråt upptäckte jag att schampot lämnade blekta fläckar på favotröjan :x
Användarens profilbild
Av mian
linafelicia skrev:Såhär ser mitt senaste tryck över en fläck ut, före och efter:
Bild

Jag hade tvättat hunden med något speciellt schampo för han hade eksem på tassarna. Efteråt upptäckte jag att schampot lämnade blekta fläckar på favotröjan :x
Wow! Jag är imponerad! Det blev jättesnyggt och personligt! Och så bra att fixa till tröjan än att bara tänka att den är förstörd och kasta!
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
linafelicia :rock:
Användarens profilbild
Av bani
Snyggt tryck! Vad trycker du med?

Sannasmamma: du har inte pälsängrar då? De äter alltid på de dyraste kläderna. :wink: :evil:
Av Britt
Oj vad fint med tryck och så.

Själv är jag inte så avancerad med små hål. Om det bara gått nån maska brukar jag stryka dit en bit vliselin på baksidan. En liten bit 1X1 cm ungefär. Det är mjukt och följsamt och med en så liten bit brukar det varken synas eller kännas. Och det sitter fast, så maskorna drar inte iväg heller.

På småhålen direkt! Blir de större blir det inte så snyggt, men det funkar fortfarande.
Användarens profilbild
Av linafelicia
bani skrev:Snyggt tryck! Vad trycker du med?

Sannasmamma: du har inte pälsängrar då? De äter alltid på de dyraste kläderna. :wink: :evil:
Jag trycker med kopieringspapper.
Man tar det där vaxade pappret som sitter runt kopieringspapper eller skrivarpapper, skär ut sitt mönster med skalpell . Sen kan man stryka fast pappret på tyget och trycka med en liten svamp eller något. När färgen torkat drar man bort pappret.
Jag använder vanlig textilfärg och det kan man hitta på panduro eller liknande.
Användarens profilbild
Av Lycke
linafelicia skrev:Såhär ser mitt senaste tryck över en fläck ut, före och efter:
Bild

Världsklass!
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Trycket blev ju jättefint, men det går inte att görapå mina fula lagningar, som sitter mitt på magen dessutom :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?