Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Marine78 skrev:Mycket tyg blev det, men det mesta helt planerade inköp och jag gjorde faktiskt inte av med alla pengar jag hade med mig, utan fick en rejäl slant med hem. Tyckte det var bättre festivalpriser den här gången på flera ställen vilket kändes kul! Mest förtjust är jag i Znoks nya tyg "Sommar". Så mjukt och härligt och underbara klara gladfärger. Det skall jag verkligen utnyttja till varje liten centimeter ;-). Tvättmaskinen går varm här hemma ;-) och första omgången tyg är redan tvättad, tumlad och ihopvikt. Andra omgången går just nu i tumlaren.
Visst är det fint sommartyget. Jag kunde faktiskt inte motstå. fast jag sällan syr och aldrig syr i trikå. Men jag har bokat in en sydag redan nu så att tyget skall bli använt.

Annars så köpte jag garn till en sjal och till grytlappar. Ett mönster och en hel drös pärlor.
Dottern hade velat ha hudfärgstyg till docka men det hittade vi inte. någon som vet var man kan hitta det?
Av Sommarbarn
Tygpyssling sålde hudfärgad trikå förr, vet inte om de gör det längre dock.
Användarens profilbild
Av puppan
Har för mig att jag har sett hos e-slöjd.
Av Systeryster
Kul att träffas! Jag ville inte tränga mig på men så tänkte jag att va sjutton det är ju såklart jag ska hälsa! Jag hade också en bra dag, fick med mig lite garn mm hem. Och en påtdocka, var evigheter sen jag hade en sån!
Användarens profilbild
Av solkatten
Åh jag hade så himla gärna velat vara där men sjukstugan satte stopp. Hade iaf tur att en kompis kunde fixa hem lite som jag visste att jag ville ha men allt det där andra, som man blir så lycklig av att se och bara måste ha gick jag ju misste om nu. Visserligen blev nog plånboken lyckligare men men :wink:
Användarens profilbild
Av glis
Emmy: nu hinner jag skriva:
Vi kom upp omkring kl 12 efter kort stopp i Linköping Kvarnvik hade ärenden och lite längre på McD i Nyköping. Jag bar tösen på ryggen hela tiden för att slippa vagn i folksamling, det var inte farligt med folk men jag avskyr vagn!

De allra flesta barntygsfirmorna var där, jag köpte färdiga verktygskläder och lila violer från Znok, husmönstrad bambuinterlock, PUL och Emmilitens blöjmönster av Strömming. Jag var nära att köpa rävar i helikoptrar av Sydilla också en hejdade mig.
Som vanligt mycket Quiltbutiker, det är så kul att titta på alla quilttyger! Köpte sex-betala-för-fem, men det var någon i Uppsala som hade jättefina tyger, inte så många men väldigt fina.
Garnhandlarna var kanske något färre än vanligt men det räckte. Jag köpte en härva koigu och ett matchande billigare nysta från Nysta som svärmor har fått i förtidig födelsedagspresent. Köpte också garn till ett par Totoro-vantar.
Någon hade jättesöta träknappar där vi alla handlade, och pärlhandlarna var som vanligt många. Jag köpte en nybörjarsats makramé men har redan gått igenom häftet så nästa projekt får bli från nätet.

Jag saknade LG-sömnad, halva min handlalista handlade om underklädesresår.

I mina påsar fanns en flyer om "Quiltköping" i höst, undrar om inte det kan vara något? Det är ju om inte annat betydligt kortare att resa?
Av mly
glis skrev:Emmy: nu hinner jag skriva:
Vi kom upp omkring kl 12 efter kort stopp i Linköping Kvarnvik hade ärenden och lite längre på McD i Nyköping. Jag bar tösen på ryggen hela tiden för att slippa vagn i folksamling, det var inte farligt med folk men jag avskyr vagn!

De allra flesta barntygsfirmorna var där, jag köpte färdiga verktygskläder och lila violer från Znok, husmönstrad bambuinterlock, PUL och Emmilitens blöjmönster av Strömming. Jag var nära att köpa rävar i helikoptrar av Sydilla också en hejdade mig.
Som vanligt mycket Quiltbutiker, det är så kul att titta på alla quilttyger! Köpte sex-betala-för-fem, men det var någon i Uppsala som hade jättefina tyger, inte så många men väldigt fina.
Garnhandlarna var kanske något färre än vanligt men det räckte. Jag köpte en härva koigu och ett matchande billigare nysta från Nysta som svärmor har fått i förtidig födelsedagspresent. Köpte också garn till ett par Totoro-vantar.
Någon hade jättesöta träknappar där vi alla handlade, och pärlhandlarna var som vanligt många. Jag köpte en nybörjarsats makramé men har redan gått igenom häftet så nästa projekt får bli från nätet.

Jag saknade LG-sömnad, halva min handlalista handlade om underklädesresår.

I mina påsar fanns en flyer om "Quiltköping" i höst, undrar om inte det kan vara något? Det är ju om inte annat betydligt kortare att resa?
Tack för din detaljerade beskrivning, jag som liggger hemma och snorar måste ju få gotta mig lite åt eran resa... Hoppas ni hade det bra iaf! Själv har jag shoppat tyg på fb i helgen, så jag har också haft lite syfestival!
Användarens profilbild
Av puppan
Jag håller med, det fanns så himla mycket fina tyger och jag gick runt och suktade efter många olika.
Tyvärr tillät inte min plånbok några utsvävningar utan jag var på mässan mest för att träffa en gammal vän som numera bor i Umeå.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?