Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Stora A önskar sig mest av allt en lejondräkt i julklapp och jag vill så gärna sy en till honom. Jag hade spanat in en sandfärgad velour på jobbet som skulle bli bra, men så väntade jag för länge med att köpa den så den har tagit slut :gaah:

Jag har fått erbjudande om att köpa lejongul velour av en tjej, men hon vill ha 284:- för 2 m och jag är snål och tycker det är lite dyrt för tyg köpt i andrahand. Det är visserligen inkl frakt, men det är ju ändå i princip nypris och är tyget inte bra kan jag ju inte reklamera.

Det finns såklart ingen velour i passande färg i någon webshop jag kollat på. Gittes har möjligtvis, men bilderna var dåliga, de verkar ha lång leveranstid och skickar inte gratis tygprov utan man måste skicka dit ett frankerat kuvert. Jag tror inte det hinns innan jul då.

På den andra Ohlssonsbutiken här i stan fanns en sandfärgad velbour som ju passar bra. Men det är så jäkla syntetiskt. Jag gissar att stora A kommer vilja ha dräkten på sig ungefär all sin vakna tid och även när han sover så därför ville jag välja ett sjysst material så att han kan få ha det. Men spelar det egentligen någon roll?

Är det någon som sytt i velbour? hur läbbigt är det?

Ska jag köpa velbouren eller bita ihop och köpa den dyra gula velouren?
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag ÄLSKAR velour. Men det ska ju vara sån där skön och mjuk bomullsvelour.

Kan starkt rekommendera stoff och stils velour, den håller väldigt bra kvalitet. Men har dålig koll på om det finns rätt färg. Håller med dig om att det är dyrt med så mkt i andra hand, jag är ganska snål måste erkännas och jag lägger inte sådär jättemkt på tyger, jag fattar ju att folk lägger mycket energi och möda på bra kvalitet och att det är därför deras tyger kostar mycket men jag vill ändå inte lägga över 150 kr/m plus frakt
Av silent_angel
Jag skulle nog ha velat sy i velour, men skulle knappast lägga så mycket för tyg som jag köper i andra hand.
Jag har en bit senapsgul (eller heter färgen curry?) över annars men det är ingen stor bit så den räcker knappast till en så stor dress.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu har jag bestämt mig för att sy i trikå. Den är inte heller jättebillig men det blir iaf billigare än velouren. Eftersom A kommer bo i dressen vill jag inte ha syntet eller nåt svårtvättat.
Av Smultronbarn
Det låter som en bra kompromiss Knyttet! :tumup: Hoppas A blir glad! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?