Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Korp
Jag har köpt tyg till utebyxor, men har inget mönster. Kan man hitta nåt på nätet tro? Jag är lite ivrig att börja om lilla S släpper bröstet vill säga.

Det jag vill ha mönster på är dels midjebyxa med fot i stl 74/80, dels midjebyxa med mudd nertill i stl 104. Gärna rymliga i modellen för de ska funka som överdragsbyxor.

De mindre byxorna är tänkta att funka under sjalen. Jag tycker att vanliga byxor och overaller åker upp på benen så mycket så jag undrar om jag kanske ska förlänga benen lite extra. Nån som gjort nåt liknande?
Användarens profilbild
Av florin
Bra, gratis mönster har jag aldrig hittat på nätet. Det absolut bästa för att få en passform man tycker om är att ta en byxa som du vet att du tycker sitter snyggt. Vände dem till avvigan och trä in det ena benet i det andra. Då¨blir det lätt att rita av. Att sedan förlänga eller bredda mönstret är jätte lätt.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Förälnga går bra om man har mudd då kan man göra dem ca 5-10 cm längre.
Av belinda
florin skrev:Bra, gratis mönster har jag aldrig hittat på nätet. Det absolut bästa för att få en passform man tycker om är att ta en byxa som du vet att du tycker sitter snyggt. Vände dem till avvigan och trä in det ena benet i det andra. Då¨blir det lätt att rita av. Att sedan förlänga eller bredda mönstret är jätte lätt.
men du, när man gör så, hur går man till väga för att ge rumpan plats s a s? det går väl inte att ha två lika mönsterdelar liksom? detta har jag funderat på länge :lol:
Användarens profilbild
Av Annika80
belinda skrev:
florin skrev:Bra, gratis mönster har jag aldrig hittat på nätet. Det absolut bästa för att få en passform man tycker om är att ta en byxa som du vet att du tycker sitter snyggt. Vände dem till avvigan och trä in det ena benet i det andra. Då¨blir det lätt att rita av. Att sedan förlänga eller bredda mönstret är jätte lätt.
men du, när man gör så, hur går man till väga för att ge rumpan plats s a s? det går väl inte att ha två lika mönsterdelar liksom? detta har jag funderat på länge :lol:
Bakdelen på byxan är ju alltid lite längre så man får rita av den, och sen när man ritar av framdelen får man liksom knöla ner den biten på baksidan som är längre så man får måttet på framsidan
Användarens profilbild
Av florin
Jag lägger först baksidan mot mönsterpappret. Ritar av bakdelen och sedan nålar jag fast byxanssida mot mönsterpappret. Vänder över byxan och ritar framsidan. Dvs byxan ligger hela tiden still på samma ställe, fastnålat i sin sidsöm.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?