Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag vet inte :rodna:
Hur kollar man det tro?

Jag är en sån som syr utan mönster, på raksöm eller zickzack. Syr en massa, o de ser alltid väldigt hemmagjort ut. Men jag vill gärna bli bättre!!
Det brukar finnas en ratt att spänna tråden med, kika runt. Annars får du kolla om maskinen är nöjd med hur den är trädd. :tumup:
yonohanna skrev:Jag vet inte :rodna:
Hur kollar man det tro?

Jag är en sån som syr utan mönster, på raksöm eller zickzack. Syr en massa, o de ser alltid väldigt hemmagjort ut. Men jag vill gärna bli bättre!!
kolla trådspänning, trä om maskinen och byt nål är de första åtgärderna jag brukar göra.
Och provsy i en bit tyg av den kvalitet du skall sy i så sömmer är snygg innan du drar igång.
Tack för tipsen!
Nålen ska jag byta, o vrider på ratten som trådspänningen håller till, trätt den som vanligt (för jag vet inget annat sätt).
Men nu ser det mer ut som att undertråden ligger rak på tyget med små öglor som håller fast den :hmm: o den sitter inte fast i tyget om jag drar lite.
Va skjutton :|
yonohanna skrev:Tack för tipsen!
Nålen ska jag byta, o vrider på ratten som trådspänningen håller till, trätt den som vanligt (för jag vet inget annat sätt).
Men nu ser det mer ut som att undertråden ligger rak på tyget med små öglor som håller fast den :hmm: o den sitter inte fast i tyget om jag drar lite.
Trådspänningen spänner övertråden. Så fortsätt ändra den! När övertråden går ner som öglor på baksidan och undertråden är som ett streck så är trådspänningen för lös.
du vill att trådarna ska gå om varandra mitt i tyget. -svårt att förklara :hmm:
Sofie skrev:
yonohanna skrev:Tack för tipsen!
Trådspänningen spänner övertråden. Så fortsätt ändra den! När övertråden går ner som öglor på baksidan och undertråden är som ett streck så är trådspänningen för lös.
du vill att trådarna ska gå om varandra mitt i tyget. -svårt att förklara :hmm:
Du ska då ha högre nummer på trådspänningsratten, dvs mer en 7:a än en 3:a.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?