Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Appropå den andra tråden där nya tyginköpen visats upp så får väl det här bli en motsatstråd.

Jag konstaterade i varje fall att jag borde nog ta och sy lite innan jag köper på mig mer tyg, efter att ägnat fm åt att sortera upp (nästan) allt tyg som jag har här hemma efter sort för att det ska bli lättare att hitta. Eller vad säger ni?
(Trots allt så har vi bara en 4:a på 90 kvadrat och är 6 personer i den...)
Bild

Den blå IKEA-kassen är full av trikåtyger, bakom den är det enfärgade tyger, främst bomull. Snett bakom till höger om ikeakassen är det mönstrade tyger, ochså här främst bomull. Högen med mkt ljusblått är fleece av olika sorter och färger (det ljusblå är ikeafilt som är perfekt att använda för vaddering). Den stora kassen i hörnet är full med samma tyg som ligger ovanpå den och framför den så är det velour i olika varianter.
Och i mitten längst fram är allt annat som inte gick att sortera in i någon speciell hög.

Och sen finns ju även ett par kassar med pul-tyg, frotté, vadd, muddväv, gamla kläder som ska slaktas för att sy nytt av samt halvfärdiga projekt som inte fastnade på bild - sisådär en ikeakasse till :roll: .
Marsch till symaskinen kanske istället för att plugga 8)
Användarens profilbild
Av ZaZi
:lol: Så där såg det ut hos mig med förra veckan! Då hällde jag ut allt tyg på golvet, rensade, sorterade (och faktiskt slängde :shock: ) Vek snyggt och prydligt och sorterade in i trådbackar. Jisses vad mycket golvyta vi plötsligt fick! :lol: Vi bor tre st i en 2:a på 48,nånting kvm...

Det roliga när man sorterar i sina tyggömmor är att man hittar skatter som man glömt bort att man hade. :D Jag insåg också att jag nog måste sy en del innan jag köper på mig nya tyger... :roll:
Användarens profilbild
Av Kaja
Japp. Jag har nog ÄNNU mer tyger än vad du har... :oops: Men, det är på något sätt alltid FEL tyger. Bland annat har jag KILOVIS med velour liggande, men det är först nu som jag har fått hem overlocken som det är lite kul att sy sånt. Förut var det bedrövligt med min vanliga maskin.

Som tur är så har jag muddar i alla regnbågens färger, så det enda som återstår är att klippa. Jag har hittills klippt ut tyg till 3 klänningar i bomullstyg och idag tänkte jag börja klippa velour.

Åsså finns det ju en del som är tillklippt sedan tidigare, men som inte är sytt och sånt färdigställer jag just nu. Återstår bara att barnen somnar kvart över sju så jag kan gasa hela kvällen!

//Kaja
Användarens profilbild
Av Anso
Mmmmm tack, den där bilden kan jag visa min man så att han ser att det inte bara är jag som samlar på tyger........ :lol:
Användarens profilbild
Av Asereht
Åh vad jag känner igen mig! Har hur mkt tyger som helst liggande och ädnå köper jag helst nytt. Inte för att det är fel på tygerna, tvärtom det är jättefina grejor men de ska ju användas rätt.... :oops:

Jag har en kökssoffa full, ett stort skåp/skänk och en halv garderob + diverse lådor och kartonger med tyg och garner. Min man blir smått tokig på alla mina lådor men vi har ju så dåligt med förvaringsutrymme. Allt som finns tas ju upp av annat som måste förvaras som kläder och diverse skrot. ;)

Sen är jag lite "kinky" när det gäller tyg och garner. En del är så fina så jag bara vill äga dem. Vet inte vad jag ska göra med dem riktigt men de är så fina...*klappar kärleksfullt på ullgarnet och retrotygerna*
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Misstänker starkt att mitt lager överstiger det där......(att det sen dessutom i detta hus finns inte mindre än 5 symaskiner.... :oops: )
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Asereht skrev:
Sen är jag lite "kinky" när det gäller tyg och garner. En del är så fina så jag bara vill äga dem. Vet inte vad jag ska göra med dem riktigt men de är så fina...*klappar kärleksfullt på ullgarnet och retrotygerna*
Ja....en del är det svårt att sätta saxen i......Det måste ju bli rätt liksom....
Användarens profilbild
Av Kusmi
Det lagret skulle jag också vilja ha, fast behöver man ett tyg som skiljer sig mycket från det man redan har så får man ju köpa ändå.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?