Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag ska sy en pyjamas till Timon och det ska vara knappar ända ner till grenen. Jag kommer att ha en vänstersida och en högersida av framsidan. Hur gör jag? Har kollat på ett mönster i Meedoms bok och där står det att man ska göra en infodring i annat tyg. Kan man göra på något annat sätt?
Jag brukar oftast bara bredda framstyckena mitt på, med ca 3 cm, sedan viker jag in två cm på vardera framstycke (eventuellt kan man stryka på vlieselin eller något annat stadgande på baksidan) och stryker, sedan är det trevligt att sy en liten stickning kanske 1½ cm in ifrån kanten så att det inte viker ut sig, sätta tryckknappar och så är det färdigt. Eftersom framstyckena breddades 3 cm men viks in bara två så får man ju en "omlotteffekt" och det blir lika brett som bakstycket på ett ungefär.
Eloem skrev:Jag ska sy en pyjamas till Timon och det ska vara knappar ända ner till grenen. Jag kommer att ha en vänstersida och en högersida av framsidan. Hur gör jag? Har kollat på ett mönster i Meedoms bok och där står det att man ska göra en infodring i annat tyg. Kan man göra på något annat sätt?
:hmm: Nu när det mesta är klart och jag ska vika och sy i sprundet så vet jag inte hur jag ska få ihop det vid sprundets botten. Jag har sytt ihop i grenen upp till sprundets botten men jag har liksom ingen överlappning där.
Hmmm, ja, jag brukar se till att lägga framstyckena omlott och sedan syr jag hela grenen från ben till ben och då syr man ju ihop allt i ett svep så att säga. Ibland, beroende på hur mönstret är utformat kan det behövas en grenkil för lite extravidd för baken. Grenkilen brukar oftast vara formad som en spetsig oval. Det är inte helt lätt att förklara ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?