Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Såg idag på stan boken om stickade julkulor och jag blev så himla sugen på att göra egna. Jag funderar både på stickade och virkade. Är det någon som provat?
Senast redigerad av thanisa den mån okt 10, 2011 22:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av thanisa
Måsen skrev:Pumlor menar du väl? :wink:
;)Självklart pumlor även om det inte var många år sedan jag läste om pumlor för första gången. Förresten måste en av de som översätter kalle anka till svenska kommit från norrland. Läste för dottern och kom och tänka på Marlene. När Kalle ramlade ner från en väldigt hög byggnad blev han platt som en plätt.
Användarens profilbild
Av Måsen
thanisa skrev:
Måsen skrev:Pumlor menar du väl? :wink:
;)Självklart pumlor även om det inte var många år sedan jag läste om pumlor för första gången. Förresten måste en av de som översätter kalle anka till svenska kommit från norrland. Läste för dottern och kom och tänka på Marlene. När Kalle ramlade ner från en väldigt hög byggnad blev han platt som en plätt.
Pumlor, plättar och Marlene. :heart:
Användarens profilbild
Av thanisa
Hittade en mönstermall som jag tycker verkar vara bra. Håller på att titta på mönstermallar från olika dalamössor som min farmor haft för att se om jag kan använda något av dessa mönster till julgranskulor. Tittar efter på mönster från förklädet/majden till min folkdräkt för att hitta mönster som kan användas på kulorna. Tycker det är roligt att de dalamönstren oftast innehåller många färger och jag gillar att sticka med många färger.
Av Smultronbarn
Är det den här boken? :tumup:

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=193569

Såg också ett reportage i nån gammal pysseltidning om stickade och virkade kulor. Fast där hade de mer gjort överdrag till vanliga glas/plastkulor. I boken är det väl mer stoppade kulor eller?

Hur som helst, rolig idé! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?